آخرین مراحل پاکسازی حمص از حضور تروریست ها

شنبه 22 تير 1392 - 22:49

عمليات پاكسازي ارتش در شهر حمص به آخرين سنگرهاي تروريست ها در مناطق باب هود، جورةالشياح و خالديه رسيده است.

رؤی العلی خبرنگار العالم در سوریه عصر امروز (شنبه) از حمص گزارش داد: درگيري ميان ارتش سوريه و گروههاي مسلح در مركز شهر حمص ادامه دارد چنان كه محله خالديه شاهد شديدترين اين درگيري ها بود.

بنا بر این گزارش، نيروهاي ارتش سوریه در اين منطقه با احتياط پيشروي مي  كنند زيرا تك تيراندازهاي تروریست، عمليات بمب گذاري و كاشت مين آنها را از هرسو تهديد مي كند. نظامیان سوری امروز بعد از تسلط بر مناطق گسترده اي از محله خالديه حمص به سمت مركز اين منطقه در حال پيشروي هستند.

يكي از نيروهاي ارتش سوريه در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: ما مردان ارتش عربي سوريه در حمص قديم عمليات نظامي خود را در تمام محورها و بخصوص در باب هود، جوره الشياح، القرابيص و خالديه پيش مي بريم.

وي با اشاره به حصول پيشرفت در تمام محورها و موفق شدن ارتش سوریه به انهدام مخفیگاه تروريست ها و وارد آوردن خسارتهاي فراوان به آنها، گفت: عمليات خود را تا پاكسازي كامل حمص از لوث وجود تروريست ها ادامه خواهيم داد.

در محله باب هود هم درگيري ها میان نیروهای سوری و تروریست ها جريان دارد و به گفته يك منبع نظامي، ارتش سوريه در این محله پيشرفت كرده و با متلاشي كردن مخفيگاه تروريست ها تعداد زيادي از آنها را كه عموما از اتباع بيگانه بودند به هلاكت رسانده است.

يكي از رزمندگان در جبهه هاي حمص نيز در گفت وگو با خبرنگار العالم، گفت: يك واحد از نيروهاي قهرمان ما در باب هود دست به عملياتي پربار زد و ما نيز موفق به كشف تونلي شديم كه باب هود را به جوره الشياح مرتبط مي كند که تروريست ها از آن براي انتقال آذوقه و مهمات استفاده مي كردند. همچنين مدرسه اي را كه براي اجراي عمليات جنايتكارانه خود ازآن استفاده مي كرند، پاكسازي كرديم.

در حومه حمص و خصوصا در روستاي الزاره در مجاورت تلكلخ، گروههاي مسلحي كه در این روستا پناه گرفته و اقدام به حمله به گذرگاههاي ارتش سوريه در منطقه می کردند از سوی ارتش سوریه هدف قرار گرفته شماری از آنها کشته و تعدادی نیز زخمي شدند.
FA

پربیننده ترین خبرها