کشف تونلی بزرگ در دمشق

کشف تونلی بزرگ در دمشق
يکشنبه 23 تير 1392 - 09:41

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی مناطق مختلف از گروه های مسلح و تروریستی، یکی از بزرگترین تونلها را در شهرک قابون در دمشق و تونلی دیگر را در منطقه حرستا در ریف دمشق کشف کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از تلویزیون سوریه تونل کشف شده در شهرک "قابون" این منطقه را به تعدادی از شهرکهای دیگر در اطراف ریف دمشق متصل می کرد. تروریست ها در سوریه از حفر تونل ها برای ارسال سلاح، تجهیزات و نیرو استفاده می کنند.
یگانی از نیروهای ارتش سوریه در عملیات تعقیب باندهای تروریستی، ورودی تونل شهرک قابون را در یکی از ساختمانها کشف کرده و تعدادی مین را در این تونل خنثی کردند.
این تونل مجهز به کابلهای برق برای روشنایی و روزنه های تهویه هوا است.
این تونل حدود 400متر طول دارد و از منطقه صنعتی آغاز شده است و از زیر بزرگراه بین المللی می گذرد و به شهرک قابون می رسد. این تونل یک و نیم متر عرض و ارتفاع آن دو متر و بیست سانتیمتر است . عمق این تونل نیز در شش تا هشت متری زیر زمین قرار دارد.
نیروهای ارتش همچنین تونلی را در منطقه حرستا در ریف دمشق به طول 300متر کشف کردند .این تونل نیز در عمق شش متری زمین قرار دارد. تروریستها از طریق آن تلاش می کردند به مردم و نیروهای ارتش سوریه حمله کنند.
این تونل از مزارع مدیره در ریف دمشق به سمت یکی از مواضع نظامی ارتش سوریه امتداد یافته.
نیروهای ارتش سوریه چهارشنبه (19تیرماه نیز) در منطقه کفرعایا در جنوب غربی حمص 4 تونل کشف کردند که طول یکی از آنها یک کیلومتر بود و تروریستها پیش از فرار آن را بمبگذاری کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها