"الازهر" امروز در قبال حوادث مصر اعلام موضع می‌کند

دوشنبه 24 تير 1392 - 17:34

به دنبال محاصره دانشگاه الازهر قاهره توسط طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور بركنار شده مصر، مجمع پژوهش هاي اسلامي وابسته به الازهر جلسه اي اضطراري براي بررسي حوادث اخير و اعلام موضع در این خصوص برگزار كرده است.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، جمعيت زيادي از مخالفان اقدام ارتش در بركناري مرسي، با سر دادن شعارهايي در تاييد رئيس جمهور معزول به سوي الازهر رهسپار شدند تا "کودتا"ی بركناري مرسي را محكوم كنند.

به گفته يكي از مسوولان الازهر، "احمد الطيب" شيخ الازهر، در اين جلسه شركت نخواهد كرد. وی تصميم دارد به نشانه اعتراض به وضعيت موجود، از امروز در هيچ جلسه اي شركت نكند و امور را از منزل خود اداره نمايد.

پيش بيني مي شود در اين جلسه كه علماي بزرگ الازهر در مجمع پژوهشهاي اسلامي آن حضور دارند، موضعي همانند شيخ الازهر در تاييد عزل محمد مرسي اتخاذ شود.

در همين حال محمد عماره عضو مجمع پژوهش هاي اسلامي و حسن الشافعي عضو هيات علماي بزرگ و مشاور شيخ الازهر طي روزهاي گذشته موضع شيخ الازهر در تاييد بركناري مرسي را مردود دانستند و مدعي شدند كه وي در راستای منافع ملی و برای توقف خشونت و جلوگیری از ريخته شدن خون مردم چنين موضعي را اتخاذ كرده است.

اما يك مقام مسؤول در الازهر پيش بيني كرد كه مجمع پژوهش هاي اسلامي امروز بعد از پايان نشست خود بيانيه اي درباره موضع خود در قبال حوادث اخير و دفاع از تصميم شيخ الازهر در موافقت با عزل مرسي صادر كند.

پربیننده ترین خبرها