دروغی بنام حمله اسرائیل به موشک‌های یاخونت سوریه

دروغی بنام حمله اسرائیل به موشک‌های یاخونت سوریه
سه شنبه 25 تير 1392 - 14:06

در طول چند روز گذشته خبرهای متعددی در مورد حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به یک پایگاه دریایی ارتش سوریه در شهر بندری لاذقیه منتشر شد که بر اساس آن، موشک‌های راهبردی و مهم یاخونت این کشور منهدم شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در حالی که ارتش سوریه موفقیت‌های متعددی را در طول دو ماه گذشته در مقابله با گروه‌های شورشی و تروریستی مسلح کسب کرده است، انتشار اخباری این چنین نباید چندان دور از انتظار باشد تا شاید از این رهگذر، موفقیت‌های ارتش سوریه را زیر سوال ببرند، موفقیت‌هایی که بدون شک در دو استان حمص و دمشق به عنوان عصب نظامی و شاهراه حیاتی سوریه قابل اهمیت است.
رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که توانایی مقابله با موشک‌های قدرتمند یاخونت را ندارد و حتی آمریکایی‌ها نیز از این موشک‌ها به عنوان تهدیدی راهبردی برای نیروی دریایی خود یاد می‌کنند. سران رژیم صهیونیستی هر چند تلاش بسیاری کردند تا این موشک که بردی معادل 300 کیلومتر دارد و می‌تواند از سواحل سوریه بندر عسقلان در جنوب سرزمین‌های اشغالی را به قدرت هر چه تمام‌تر هدف قرار دهد، به دست دمشق نرسد، اما اکنون که این موشک در دست نیروی دریایی سوریه است، آنها تنها باید نظاره‌گر تحولات باشند و جرات نزدیک شدن به سواحل سوریه را نداشته باشند.
به گزارش العالم، چندین دلیل عمده را می‌توان برشمرد که نشان می‌دهد اصولاً آنچه به عنوان خبر منتشر شده، یک خبر دروغ است که به شرح ذیل مورد اشاره قرار می‌گیرد:
1- در خبرهایی که در مورد نحوه هدف قرار گرفتن این موشک‌ها توسط رژیم صهیونیستی توسط روزنامه ساندی‌تایمز آمده، اشاره شده است که این انبار موشکی توسط زیردریایی‌های دلفین هدف قرار گرفته و در خبری دیگر اعلام می‌شود که جنگنده‌های ارتش اسرائیل آن را هدف قرار داده‌اند، این دوگانگی در خبر به وضوح نشان می‌دهد که خبر در اساس دروغ است.
2- به عنوان دلیل دوم می‌توان به نکته اشاره کرد که ارتش سوریه به دلیل وجود تهدیدات عینی – جنگ دامنه‌دار – به هیچ عنوان ریسک نخواهد کرد و موشک‌های راهبردی خود را در انبارها نگهداری نمی‌کند، بلکه آنها را به صورت عملیاتی بر روی کشتی‌های جنگی و مناطق پرتاب به صورت فعال و آماده‌باش کامل حفظ کرده است.
3- به نظر نمی‌رسد که سوریه اقدام به خرید صدها فروند از موشک‌های یاخونت کرده باشد، چرا که اصولاً نیازی به این تعداد نیست و بر اساس اخبار موجود، سوریه زیر 100فروند از این موشک‌ها را به همراه چند لانچر پرتاب خریداری کرده است، بنابراین به صورت عملی باید گفت که نباید ارتش سوریه همه موشک‌هایش را یک جا انبار کند، بلکه آنها را به صورت پراکنده در نزدیکی سکوهای پرتاب برای استفاده ذخیره کند.
4- در صورت اشتباه بودن فرض سوم، اگر ارتش سوریه واقعاً صدها فروند از این موشک‌های ضدکشتی را خریداری کرده باشد، هیچ عقل سلیمی نخواهد گفت چنین دارایی‌های گرانبهایی را در یک انبار، آن هم بدون محافظت، نگهداری کرد، بلکه این موشک‌ها یا باید در انبارهای متعددی باشند و یا اینکه در انبارهایی که قابلیت انهدام به سادگی نداشته باشند.
5- رژیم صهیونیستی پس از تجاوز ماه مه گذشته به سوریه و هشدارهایی محکم سران دمشق به این رژیم که هر گونه حمله با همه پیامدهایش تلافی خواهند کرد، جرات خطر کردن دوباره و هر گونه حمله احتمالی به سوریه را ندارد، چرا که به خوبی به این مساله آگاه است در صورت بروز هر درگیری احتمالی، این رژیم مقصر بوده و جامعه جهانی در برابر آن سکوت نخواهد کرد و حق را به سوریه خواهد داد.
6- بدون شک سیستم سولاری که نیروی دریایی ارتش سوریه در اختیار دارد، فرضیه نزدیک شدن زیردریایی‌های دلفین رژیم اسرائیل به سواحل سوریه را نامتحمل می‌کند، به خصوص آنکه مقاومت اسلامی در لبنان و دوستان سوریه با دقت مسیر زیردریایی‌های این رژیم را رصد، و در صورت ورود به حریم دریایی سوریه این کشور را خبر می‌کنند.
7- استفاده از جنگنده نیز برای هدف قرار دادن این نقطه دور از ذهن است، پدافند هوایی ارتش سوریه این روزها به شدت هشیار است و همه پروازهای صورت گرفته در پایگاه‌های هوایی ترکیه و فلسطین اشغالی را با دقت رصد و مسیرهای پروازی این جنگنده‌ها را به صورت همیشگی رصد می‌کند که با توجه به توان بالای پدافند هوایی سوریه، هیچ جنگنده‌ای جرات نزدیک شدن به سوال این کشور را نخواهد کرد. به نظر می رسد همه شکار سال گذشته این پدافند در منطقه لاذقیه که در آن دو فروند فانتوم شناسایی ترکیه هدف قرار گرفت به خاطر دارند.
8- این خبر نه توسط مقامات سوری تایید شد و نه سران رژیم صهیونیستی به آن پاسخی دادند، چرا که در صورت واقعی بودن این خبر، آنها باید دستکم واکنشی مثبت یا منفی به آن داشته باشند.
9- از رژیم صهیونیستی هر گونه حماقتی بر می‌آید و نمی‌توان بعید دانست که چنین اقدامی را هم انجام داده باشد، اما اینکه موشک‌های یاخونت هدف قرار گرفته باشند، تنها با تایید مقامات سوری قابل پرداختن خواهد بود.
با توجه به موارد بالا می‌توان گفت که آنچه در مورد موشک‌های یاخونت4 سوریه گفته می‌شود یک خبرسازی ناشیانه است و صهیونیست‌ها پیش از این هم گفته بودند که در صورت انتقال سیستم پدافندی اس300 به سوریه آن را هدف قرار می‌دهند اما نگفتند که چگونه این سیستم می‌خواهند نزدیک شوند در حالی که اس 300 با موشک‌های دور برد خود هر هدفی را پیش از ورود به خاک سوریه نابود خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها