دستگیری تروریستهای ترکیه‌ای و چچنی در سوریه

دستگیری تروریستهای ترکیه‌ای و چچنی در سوریه
پنج‌شنبه 27 تير 1392 - 17:03

سخنگوی کمیته‌های مردمی کرد در سوریه از دستگیری چند تروریست بیگانه در شمال شرقی این کشور خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "علی بشار اومری" گفت: نیروهای کمیته‌های مردمی 13 فرد مسلح را در شهر "رأس العین" دستگیر کردند.
وی با اشاره به درگیری‌های سنگین کمیته‌های مردمی با گروه‌های مسلح در شهر رأس العین اظهار داشت: کمیته‌های مردمی با عناصر گروه تروریستی "دولت اسلامی در عراق و شام" و "جبهه النصره" و چند گروه مسلح دیگر درگیر شدند.
اومری خاطرنشان کرد: 6 تن از عناصر مسلح دستگیر شده ترکیه ای و یک نفر آنها چچنی است و تابعیت این عناصر از طریق کارتهای شناسایی آنها مشخص شده است.
اومری تأکید کرد: یگانهای حمایت از مردم در مناطق کرد نشین از ترک‌های دستگیر شده دارو و سلاح کشف کردند ؛ این عناصر دستگیر شده مأموریت داشتند در جریان حمله به شهر "رأس العین" به گروه‌های مسلح خدمات لجستیکی ارائه دهند.
از سوی دیگر، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه در لندن نیز اعتراف کرد که کمیته‌های حمایت از مردم کرد سوریه شهر "رأس العین" را کاملا تحت کنترل خود در آورند.
بر اساس این گزارش، عصر دیروز (سه شنبه) درگیری‌های شدیدی بین عناصر گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و کمیته‌های مردمی در شهر رأس العین صورت گرفت که در جریان آن نیروهای این کمیته‌ها توانستند این شهر و گذرگاه مرزی آن را که از چند ماه قبل بسته شده، تحت کنترل خود در آورند.
شهر رأس العین از یک سال گذشته صحنه درگیری شدید تروریست‌ها و ساکنان کرد این شهر بوده است.

پربیننده ترین خبرها