گزارش دوربین العالم از دومین نماز جمعه در قدس

شنبه 29 تير 1392 - 12:47

العالم - دومين نماز جمعه ماه مبارک رمضان تحت تدابیر شدید امنيتي در قدس اشغالی برگزار شد، با این حال نمازگزاران کمتر از 40 سال از ورود به بیت المقدس منع شدند.

خبرنگار شبکه العالم از قدس اشغالی گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی برای ممانعت از ورود نمازگزاران با سن کمتر از 40 سال به بیت المقدس ایست بازرسی های متعددی ایجاد کرده؛ اما تدابير شديد امنيتي مانع حركت هزاران نفر از فلسطيني ها به سوی مسجدالاقصي اولين قبله مسلمانان نشد و نمازگزاران فلسطینی در اطراف و داخل شهر قدس تجمع كردند.

یكي از نمازگزاران به خبرنگار العالم گفت: موانع و ايست بازرسي هاي صهيونيست ها مشکلات بسیاری را برای فلسطيني ها ایجاد کرده است. اين موانع سبب شده فلسطيني ها از مسيرهاي ديگري حركت كنند تا به نماز در مسجد الاقصي برسند. اما فلسطيني ها به اين موانع اهميتي نمي دهند.

وی افزود: ادعاهای مقامات صهيونيست درباره ارائه تسهيلات و امكانات به فلسطيني ها براي رسيدن به مسجدالاقصي در روزهاي جمعه ماه مبارک رمضان صحت ندارد.

یکی از فلسطینی های ساكن قدس اشغالی نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: از ورود فلسطيني ها از خارج از قدس به مسجدالاقصي خوشحال هستيم، اما درباره كساني كه نتوانستند خود را به قدس برسانند و در مسجدالاقصي نماز بخوانند ناراحتيم. اميدواريم كه قدس به زودي آزاد و درهاي آن به روي همه نمازگزاران گشوده شود.

فلسطینی ها در ماه مبارک رمضان با وجود تدابیر شدید امنیتی صهیونیستها به صورت پر شورتر در نماز جمعه مسجد الاقصی شرکت می کنند.

Ma.21:39.19

پربیننده ترین خبرها