حزب سوسیالیست مصر: کمپ دیوید باید بازنگری شود

حزب سوسیالیست مصر: کمپ دیوید باید بازنگری شود
شنبه 29 تير 1392 - 18:46

قاهره، العالم – دبیر کل حزب سوسیالیست مصر، بازنگری در توافقنامه های امضاشده میان مصر و دیگر کشورها از جمله پیمان کمپ دیوید (توافقنامه سازش با رژیم صهیونیستی) را خواستار شد.

" حسن شعبان " روز شنبه در مصاحبه با  شبکه خبری العالم ، اظهار داشت: ما در مرحله انتقالی و در شرایط خطرناکی قرار داریم و باید در این توافقنامه (کمپ دیوید) بازنگری کنیم، زیرا این توافقنامه متناسب با منافع مصر تنظیم نشده است".

شعبان گفت: آمریکا برای اجرای توافقنامه کمپ دیوید مصر را تحت فشار قرار می دهد زیرا این توافقنامه،  تضمین کننده منافع رژیم  اسرائیل در کشورهای عربی به ویژه مصر است.

وی درباره تسلیم شدن دولتمردان مصر در برابر  دستورات و دیکته های آمریکا هشدار داد و افزود: این نوع تسلیم شدن به معنای حضور و نفوذ رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی است و این اشتباهی است که اخوان المسلمین مرتکب شد.

شعبان بار دیگر بر لزوم بازنگری در توافقنامه کمپ دیوید تاکید و خاطرنشان کرد که کاهش حضور نیروهای مصر در منطقه سینا به موجب این توافقنامه، زمینه حضور عناصر تکفیری و تروریستی جنایتکار را در آنجا فراهم کرده است.

وی افزود: این عناصر که از افغانستان و فلسطین و دیگر کشورها به مصر فرار کرده اند و به طور ویژه تحت نظارت اخوان المسلمین بوده اند، خطری برای اوضاع و امنیت کشور به شمار می روند و مقابله با آنان بسیار مهم و ضروری است.

دبیرکل تشکل حزب سوسیالیست مصر، همچنین گروه اخوان المسلمین را عامل ضربه به روابط مصر با کشورهای دیگر و تضعیف نقش این کشور در رهبری جهان عرب دانست.

شعبان گفت: اخوان المسلمین مصر در طول دوره حکومت (حکومت یکساله) خود در مصر نتوانست سیاست خارجه را مدیریت کند، بلکه بالعکس به روابط مصر و کشورهای عربی و به ویژه کشورهای آفریقایی از یک سو و کشورهای عربی از سوی دیگر خدشه وارد کرد.

دبیرکل تشکل حزب سوسیالیست مصر، افزود: باید اولویت هایی در سیاست خارجه مصر نه فقط در ارزیابی روابط با کشورهای عربی و آفریقایی بلکه با همه  کشورهای جهان وجود داشته باشد.

شعبان خاطرنشان کرد: منافع ملی و وطنی مصر باید پایه و اساس روابط خارجی این کشور قرار گیرد و باید در روابط خارجی مصر بازنگری شود.
15:38           02/07           FA

پربیننده ترین خبرها