توزیع فتوای قرضاوی بین هواداران مرسی

توزیع فتوای قرضاوی بین هواداران مرسی
يکشنبه 30 تير 1392 - 14:52

تحصن کنندگان هوادار مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر بیانیه ای را دریافت کردند که در آن به فتوای یوسف قرضاوی مفتی قطری - مصری در حمایت از مرسی اشاره شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیشب بیانیه ای بین تحصن کنندگان در میدان "رابعه العدویه" در قاهره پخش شد که در آن از همه مصری ها درخواست شده است از امنیت مصر و مصری ها محافظت کنند.

در این بیانیه خشونت، قتل و تعرض به اموال و ناموس شهروندان محکوم شده و از همه مصری ها اعم از نیروهای مسلح درخواست شده "مشروعیت" را به مرسی بازگرداند تا جلوی "فتنه" گرفته شود.

در بخشی از این بیانیه به فتوای "یوسف قرضاوی" مبنی بر حرام بودن خروج ضد حاکم و باطل بودن تدابیر اتخاذ شده برای عزل مرسی نیز اشاره شده است.

این بیانیه همچنین به کشورهای منطقه و ملت های آنان درباره خطر سکوت و چشم پوشی در قبال نقض قانون و مشروعیت در مصر هشدار داده شده؛ و عزل مرسی به عنوان خروج مسلحانه ضد مشروعیت قانونی و انتخابات توصیف شده است.

از سوی دیگر "صفوت حجازی" از رهبران شاخص اخوان المسلمین؛ پایداری هواداران مرسی در میدان رابعه العدویه را به "جهاد صحابه با رسول اکرم (ص)" تشبیه و تاکید کرد که تحصن هواداران مرسی، به مثابه "جهاد در راه خدا است" و کشته شدن در راه یاری دین خدا "شهادت" است.!

وی دیشب پس از نماز تراویح در میدان رابعه العدویه خاطر نشان کرد: تظاهرات در این مکان، دفاع از شخص مرسی نیست، بلکه دفاع در راه خداست و کسانی که در جایگاهی جز حمایت از مرسی هستند، در روزهای آینده پشیمان خواهند شد.

حجازی سپس با انتقاد از مردم المنصوره و الشرقیه به سبب دفاع نکردن از تظاهرکنندگان گفت: مزدورانی که بی گناهان را می کشند، توسط هواداران به درک واصل خواهند شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها