منع متهمان از سخن گفتن درباره شکنجه در بحرین

منع متهمان از سخن گفتن درباره شکنجه در بحرین
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 20:07

جمعیت وفاق بحرین اعلام کرد که خبر منع متهمان بی گناه پرونده موسوم به "گروهک بوناصر" از سخن گفتن درباره شکنجه خود در جلسه روز 22 جولای دادگاه نقض آشکار حقوق آنها محسوب می شود .

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم جمعیت "وفاق" بحرین در بیانیه ای اعلام کرد : بیان موارد نقض حقوق متهمان به دست عوامل رژیم از ابتدایی ترین حقوق متهمان است.

وفاق با تأکید بر آگاهی دادگاه ها و مسئولان رژیم آل خلیفه از شکنجه و ضرب و شتم بازداشت شدگان خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن نقض حقوق بازداشت شدگان و منع متهمان بی گناه از بیان دردها و رنجهای خود در زندان ، صحت احکام دادگاه را زیر سؤال خواهد برد.

جمعیت وفاق افزود : حقوق بازداشت شدگان به بدترین شکل نقض می شود و همگان از این موضوع مطلع هستند و این در حالی است که نهادهای دولتی و امنیتی بحرین نقض حقوق بازداشت شدگان را نادیده می گیرند و دادگاه ها متهمان را از بیان بدرفتاری زندانبان ها منع می کنند که این نشان می دهد دادگاه ها به جای اینکه مظهر عدالت باشند ، به ابزاری برای نقض حقوق شهروندان تبدیل شده اند .

وفاق خاطرنشان کرد: سازمان های بین المللی اعلام می کنند که دادگاه های بحرین صوری است و دادگاه ها براساس دستورات مسئولان امنیتی حکم خود را صادر می کنند و مردم کمترین شکی ندارند که دادگاه ها احکام سنگینی را صادر خواهند کرد و ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام می کند که حقوق سیاسی مردم بحرین نقض می شود .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها