تخلفات گسترده در محاکمه سیاسی 50 بحرینی

تخلفات گسترده در محاکمه سیاسی 50 بحرینی
پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 - 18:30

رئیس جمعیت حقوق بشری جوانان بحرین از تخلفات قانونی صورت گرفته در جلسه محاکمه 50 بحرینی که رژیم آل خلیفه آن را سازمان 14 فوریه می داند، انتقاد کرد.

"محمد المسقطی" روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم با اشاره به محاکمه این متهمان بحرینی در دادگاه چهارم جنایی که ویژه پیگرد فعالان سیاسی است، اظهار داشت: من در جلسه محاکمه حاضر شدم. "ناجی فتیل" که فعال حقوقی است در دادگاه احضار نشد و قاضی اقدام به اخراج حمید الصافی از متهمان پرونده کرد. قاضی همچنین به متهمان اجازه نداد درباره نقض حقوقشان در زندان صحبت کنند و به خانواده های متهمان نیز اجازه حضور در جلسه دادگاه داده نشد.

وی افزود: هیئت وکلای مدافع، قضات تعیین شده برای رسیدگی به این پرونده را ذی صلاح ندانست و تاکید کرد که رئیس دادگاه که علی الظهرانی است، فرزند خلیفه الظهرانی رئیس مجلس نمایندگان است و عضو هیئت تحلیف نیز عضوی از خاندان حاکم است به همین بسبب و با توجه به ارتباط منفی قضات پرونده با آن، صلاحیت قضات قابل قبول نیست.

المسقطی در پایان تاکید کرد: ما بر این باوریم که برگزاری این جلسه محاکمه بسیار شتابزده صورت گرفت و علت این مساله، اوضاع سیاسی حاکم بر بحرین است، آن ها می خواهند بازداشت شدگان را به سرعت محاکمه کنند و تاکنون همه پرونده هایی که برای محاکمه ارائه شده، به جای این که قضایی باشند، سیاسی بوده اند و مشخص نیست که علت این شتاب چیست. این در حالی است که قاضی پرونده، امروز رسیدگی به آن را تا 5 سپتامبر به تعویق انداخت.

24-14:44
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها