همراهی دوربین العالم با عملیات پاکسازی اردوگاه یرموک

پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 - 22:39

اردوگاه يرموك، العالم - اردوگاه يرموك واقع در جنوب دمشق عرصه درگیری میان کمیته های مردمي فلسطين با همكاري ارتش سوريه از یک سو؛ و تروریست های مسلح از سوی دیگر است و كميته هاي مردمي پيشرفت های قابل ملاحظه اي را به ثبت رسانده اند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبكه العالم، كميته هاي مردمي فلسطين با همكاري ارتش سوريه عمليات خود را در چندين محور در این اردوگاه ادامه می دهند.

"جمعه عبدالله" عضو كميته مركزي در جبهه مردمي آزاديبخش فلسطين-فرماندهي كل اظهار داشت: ما به همراه همه گروه هاي فلسطيني حاضر در اردوگاه، تلاش كرديم تا بدون درگیری آنها را اخراج كنيم و وقت كافي به آنها داديم، اما همه تلاشهاي ما با شكست مواجه شد و ساكنان اردوگاه يرموك و فلسيطني های مقیم در سوريه و همه گروه هاي فلسطيني چاره ای جز اخراج آنها با استفاده از زور نداشتند.

به گفته منابع نظامي، نيروهاي مهاجم بر طبق يك تاكتيك نظامي جديد، به سه گروه تقسيم شدند تا هر يك از گروه ها مستقل از گروه ديگر براي رسيدن به اهداف خود تلاش كند.

يك افسر ارتش سوریه اظهار داشت: هدف ما در اين نبرد رسيدن به سوق الكهربا و يا جاده محمد پنجم و سپس آزادي كامل اردوگاه يرموك است.

افسر ديگري تاكيد كرد: ما اينك تقريبا به محور السعاده رسيديم و در حال پيشروي هستيم و فقط يك محور كوچك باقي مانده است و طي چند روز ديگر جنگ را به نفع خود يكسره مي كنيم.

تيم شبكه العالم به ساختمان هايي كه كميته هاي مردمي فلسطين بر آنها مسلط شدند، راه يافت. پرچم ها و آثار برجا مانده از تروریست ها، حاکی از حضور عناصر جبهه النصره در اين ساختمانهاست. آنان يكي از ساختمان ها را آتش زده بودند تا پوششی برای عقب نشيني آنها قبل از رسيدن مبارزان فلسطيني باشد.

پس از پیشروی های اخیر، روحيه مبارزان بسيار بالاست و پس از آن كه يگانهاي مهندسي ارتش سوریه بسياري از بمبها را خنثي كردند، مبارزان همه موانعي را كه تروريست ها بر سر راه آنها ايجاد كرده بودند، پشت سرگذاشتند.


11:49

پربیننده ترین خبرها