برگزاری نماز جمعه با شکوه مسجدالاقصی در قدس شریف

برگزاری نماز جمعه با شکوه مسجدالاقصی در قدس شریف
جمعه 4 مرداد 1392 - 23:07

صدها هزار فلسطینی با وجود گرمای شدید هوا و ممانعت نیروهای اشغالگر از حضور مردان زیر 40 سال، سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ شیخ عزام الخطیب، مدیر اوقاف اسلامی و امور مسجد الاقصی، از شرکت گسترده مردم فلسطین در نماز جمعه امروز قدردانی کرد. شمار نمازگزاران امروز مسجد الاقصی 280 تا 300 هزار نفر برآورد شده است.
این در حالی است که نیروهای اشغالگر قدس در دروازه های مسجد الاقصی و مناطق نزدیک به مسجد الاقصی مستقر شده بودند.
از سوی دیگر شیخ محمد سلیم، خطیب مسجد الاقصی، در خطبه های نماز جمعه امروز درباره همه پرسی انجام شده از صهیونیست ها درباره مسجد الاقصی هشدار داد.
بر اساس این همه پرسی شرکت کنندگان در آن دو گروه شده اند: گروه حامی تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان و  گروه حامی تخریب مسجد و ساخت معبد موسوم به هیکل سلیمان!
شیخ سلیم برگزاری این همه پرسی را  "بصورت رسمی و در سطح جهانی " نشانگر اغراض سوء صهیونیست ها برای سیطره بر مسجد الاقصی - همزمان با حملات روزانه صهیونیست های تندرو به این مسجد - دانست.
شیخ سلیم همچنین از عدم واکنش اعراب و مسلمانان در قبال این نظرسنجی اظهار شگفتی کرد.
 گفتنی است جمعه آینده برابر با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است و صهیونیست ها از تجمع نمازگزاران در این روز در مسجد الاقصی به شدت وحشت داشته و برنامه های کنترلی شدیدی را در این روز اعمال می کنند.

پربیننده ترین خبرها