آمریکا صنعت نفت عربستان را به خطر انداخت

آمریکا صنعت نفت عربستان را به خطر انداخت
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 18:21

ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی در خصوص تهدید آمریکا برای صنعت نفت عربستان هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "ولید بن طلال" هشدار داد که آمریکا با استخراج نفت صخره ای، صنعت نفت عربستان را تهدید می کند.
فایننشال تایمز در گزارش خود با اشاره به اتکای کامل اقتصاد عربستان بر فروش نفت، نوشت : ولید بن طلال با هشدار درباره اینکه اقتصاد عربستان به علت تولید نفت صخره ای در آمریکا در معرض خطر قرار دارد ، خود را با وزارت نفت کشورش و مسئولان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درگیر کرده است.
در این گزارش آمده است: ولید بن طلال در نامه ای سرگشاده به علی النعیمی وزیر نفت عربستان پیشنهاد کرد که دولت باید هر چه زودتر به فکر متعدد کردن منابع درآمدهای کشور باشد.
در این نامه که نسخه ای از آن به عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و دیگر مسئولان این کشور فرستاده شده ، آمده است : عربستان به علت اینکه تقریبا به صورت کامل بر نفت تکیه کرده، با خطر بزرگی مواجه است .
فایننشال تایمز در گزارش خود می افزاید : وزارت نفت عربستان جواب نامه ولید را نداد ولی مسئولان اوپک خطر ناشی از افزایش تولید نفت در آمریکا را بزرگ نمی دانند هر چند واردات آمریکا از نفت اوپک طی سال 2012 به کمترین سطح خود در 15 سال گذشته رسیده بود.
با وجود کاهش واردات نفتی آمریکا از اوپک ، این سازمان نفتی امروز با انتشار آماری اعلام کرد که ارزش صادرات نفتی اش در سال 2012 به یک تریلیون و 260 میلیارد دلار رسید که این رقم بی سابقه است .
این در حالی است که سازمان بین المللی انرژی پیش بینی می کند که تقاضای نفت خام اوپک در 5 سال آینده کاهش خواهد یافت .
ولید بن طلال در نامه خود نوشته است :  وابستگی جهان به نفت اوپک از جمله نفت عربستان روز به روز کاهش می یابد.
علی النعیمی وزیر نفت عربستان نیز در سخنانی در واشنگتن از افزایش تولیدات نفتی آمریکا استقبال کرد و گفت که این امر به ثبات قیمت جهانی نفت کمک می کند.
ولید بن طلال سخنان النعیمی را رد کرد و گفت : ما معتقدیم که افزایش تولیدات نفتی آمریکا خطری واقعی برای عربستان است  .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها