شورای دفاع مصر به تحصن هواداران مرسی پایان می دهد

شورای دفاع مصر به تحصن هواداران مرسی پایان می دهد
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 19:22

قاهره، العالم - اعضای شورای ملی دفاع در مصر درباره پایان دادن به تحصن حامیان "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده این کشور به توافق رسیدند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از قاهره گزارش داد: اعضای شوراي ملی دفاع به ریاست "عدلی منصور" رییس جمهور موقت در ادامه جلسات خود برای بررسی راه های خروج از بحران فعلی بر ضرورت پایان دادن به تحصن هواداران مرسی در میدانهای رابعه العدویه و النهضه تأکید کردند.

اعضای این شورا همچنین بر ضرورت بازداشت همه افراد تحت تعقیب در میدان رابعه العدویه تأکید کردند، امری که وزیر کشور مصر نیز به آن اشاره کرده است؛ به عقیده ناظران مطرح کردن این موضوع و همچنین شکایتهای ساکنان اطراف میدان رابعه العدویه، پوششی قانونی برای پایان دادن به تحصن ها در این دو منطقه به وجود آورده است.

هواداران رییس جمهور برکنار شده اظهارات وزیر کشور را تحریک آمیز توصیف و اعلام کردند به تحصن خود در حمایت از مشروعیت ادامه می دهند.

یکی از معترضان حامی محمد مرسی گفت: متفرق کردن تحصن کنندگان اقدامی تحریک برانگیز است؛ پس از انقلاب 25 ژانویه دیگر چیزی به نام متفرق کردن تحصن ها با استفاده از زور وجود ندارد. دوران حکومت پلیسی و سرکوب و خشونت به پایان رسیده است؛ اما آنچه که در روز 30 ژوئن روی داد کودتایی علیه قانون اساسی کشور بود.

تحصن کنندگان در میدان التحریر نیز با آماده کردن خود برای هرگونه حمله احتمالی، تاکید کردند که همچنان از ارتش برای مبارزه با تروریسم وخشونت حمایت می کنند.

یکی از تحصن کنندگان در میدان التحریر به خبرنگار العالم گفت: ما همچنان به تحصن خود ادامه داده و به ارتش اختیار مقابله با خشونت ها را می دهیم.

"محمد سلیم العوا " نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر ضرورت پایان دادن به خون ریزی ها در مصر اظهار داشت: گفت وگوی سیاسی تنها راه نتیجه بخش است و برای رسیدن به آن بسیار تلاش می کنیم.

وی افزود: ما همچنان به ارائه مشورت، توصیه و راهکارها ادامه می دهیم.

با توجه به اصرار هواداران و مخالفان محمد مرسی بر مواضع خود، تظاهرات و تحصن ها همچنان در کشور ادامه دارد و دو طرف مردم را برای حضور در خیابان ها دعوت می کنند.

29-23:32

پربیننده ترین خبرها