مجازات وبلاگ نویسی در عربستان چقدر است؟

مجازات وبلاگ نویسی در عربستان چقدر است؟
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 20:11

دادگاهی در عربستان "رائف بدوی" وبلاگ نویس و فعال سیاسی آن کشور را به تحمل هفت سال زندان و 600 ضربه شلاق محکوم کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه جنایی شهر جده در غرب عربستان، اتهام "رائف بدوی" فعال سیاسی و وبلاگ نویس 29 ساله را نشر افکار آزادی خواهانه اعلام کرد.
دادگاه جده به دلیل فقدان مدارک کافی، بدوی را از اتهام ارتداد تبرئه کرد. این دادگاه دستور داد سایت "شبکه لیبرال های عربستان" که توسط این فعال سیاسی تأسیس شده بسته شود.
دولت عربستان، در ژوئن 2012 این فعال عربستانی را برای بازجویی درباره انتشار مقالاتی در اینترنت درباره هیأت امر به معروف و نهی از منکر در آن کشور، بازداشت کرد.
صدور حکم مذکور برای بدوی، به موضوع جنجالی روز در پایگاه اجتماعی تویتر تبدیل شده است و شمار زیادی از کاربران عربستانی و عرب، این حکم را محکوم کرده اند.
عده ای از کاربران در این باره نوشته اند: حال که این فعال عربستانی به علت راه اندازی یک سایت لیبرال به زندان محکوم شده است، پس چه مجازاتی برای ایجاد سایت های تکفیری تروریستی که مردم را به کشتار مسلمانان دعوت می کنند در نظر گرفته خواهد شد؟ آیا آنها سزاوار مجازات نیستند؟
این در حالی است که برخی از افراطیون در این پایگاه نوشته اند که مجازات هفت سال زندان برای بازداشتن بدوی و امثال وی از اقداماتشان کافی نیست و وی باید اعدام شود!!.

پربیننده ترین خبرها