معاون صدام: حمله به کویت اشتباه تاریخی بود

معاون صدام: حمله به کویت اشتباه تاریخی بود
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 17:50

گروه های مسلح و تروریست در عراق به بهانه حمایت از اهل سنت و به اصطلاح برای انسجام و وحدت گفتمان و اهداف خود این روزها اقدامات و تحرکات مختلف، از حملات انفجاری و کشتار مردم گرفته تا اعلام "تاسیس مجلس شورا"در پیش گرفته اند.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری العالم، گروه های سلفی برای آنچه آن را مقابله با "کشتار و آوارگی اهل سنت" می نامند، مجلس شورا تاسیس کردند و "عزت الدوری" معاون صدام دیکتاتور سابق عراق، گفت: "اعضای واقعی القاعده عراقی ها را نمی کشند"؛ این درحالی است که این سازمان تروریستی مسئولیت عملیات خونین دوشنبه گذشته را که ده ها عراقی قربانی آن شدند، به عهده گرفته است.

الدوری در سخنرانی تلویزیونی که دو شب پیش به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد به قدرت رسیدن حزب بعث در عراق  پخش شد، حمله عراق به کویت را اشتباه تاریخی توصیف کرد و افزود: حاکمیت بغداد با این اقدام باعث تحریک امت عرب و قدرت های تاثیر گذار علیه عراق شد.

وی خاطرنشان کرد: به صراحت می گویم که اگر عربستان سعودی و کشورهای عرب حوزه خلیج نبودند، عراق در "قادسیه دوم" عرب علیه ایران، پیروز نمی شد.

از سوی دیگر چند گروه مسلح سلفی روز گذشته با اعلام خبر تاسیس مجلس شورا برای مقابله با آنچه "کشتار و کوچاندن اهل سنت در برخی استان های عراق" نامیدند، به سایر گروه ها نیز دو روز مهلت دادند که به این مجلس ملحق شوند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها