همراهی دوربین العالم با ارتش سوریه در ریف دمشق

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 23:03

دوربین شبکه العالم، آغاز عملیات و پیش روی ارتش سوریه به سمت شمال منطقه جوبر در ریف دمشق را همراهی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه العالم از دمشق، نیروهای ارتش سوریه در چندین جبهه در اطراف دمشق و حومه این شهر با عناصر مسلح درگیر شدند.

در حالی که گروه های مسلح تهدید کرده بودند در چند ساعت آینده عملیاتی نظامی انجام خواهند داد، ارتش سوریه توانست با عملیاتی کردن چند حمله همزمان در محورهای مختلف، به موفقیت های مهمی دست یازد.

در این میان، ارتش سوریه، نقشه ای جدید برای عملیات نظامی در نظر گرفت و با واگذاری ماموریت به واحدها، عملیات گسترده در شمال جوبر در حومه دمشق به سمت رود تورا را آغاز کرد که محل استقرار عناصر مسلح در ساختمان های مقابل این رود است.

یکی از افسران ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: نیروهای ما با عزم و اراده ای پولادین، به برخورد قاطعانه و مهلک با این عناصر مسلح می اندیشند. درحال حاضر پیش روی بر اساس نقشه را در دستور کار داریم و تاکنون چند ساختمان مد نطر را تصرف کرده ایم و پیش روی به سمت رود "تورا" را ادامه می دهیم و در مدت بسیار کوتاهی، ماموریت محوله را به طور کامل انجام خواهیم داد.

مناطق عملیات در دمشق غرق در دود و صدای شلیک گلوله است و دوربین شبکه العالم به همراه پیشقراولان ارتش سوریه در حال پیش روی است که عناصر مسلح با چند گلوله خمپاره و موشک های دست ساز به نیروهای ارتش حمله کردند و بر اثر این حمله یکی از سربازان ارتش سوریه زخمی شد و دیگر نیروهای ارتش فورا محل شلیک خمپاره را گلوله باران کردند.

یکی از افسران ارتش سوریه به خبرنگار ما گفت: ما در مرحله اجرای عملیات نظامی در منطقه سازمان برق دمشق هستیم، از دو روز پیش چندین منطقه اشغال شده را آزاد کردیم و جایگاه خود را در آن مناطق تثبیت کردیم و اکنون تنها چند منطقه دیگر باقی مانده است که در تلاش هستیم با سرکوب عناصر مسلحی که در آنجا پناه گرفته اند، آن مناطق را هم آزاد کنیم تا راه برای پیش روی به سمت جوبر هموار شده و زمینه ادامه عملیات سرکوب عناصر مسلح فراری از سازمان برق دمشق فراهم شود.

نیروهای ارتش سوریه پیش روی به اماکن استقرار نیروهای مسلح را آغاز کردند، هدف نهایی از این عملیات، خنثی کردن هرگونه عملیات عناصر مسلح برای نفوذ از این محور به سمت دمشق است، این عملیات همچنین به منظور تسلط کامل بر سازمان برق و محاصره عناصر مسلح در محورهای مختلف جوبر صورت می گیرد.

30-23:49
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها