سوریه درخواست آتش بس در ماه رمضان را رد کرد

سوریه درخواست آتش بس در ماه رمضان را رد کرد
سه شنبه 18 تير 1392 - 10:36

دولت سوریه درخواست رئیس جدید ائتلاف مخالفان خارج نشین برای اعلام آتش بس در ماه مبارک رمضان را رد و تاکید کرد سال گذشته که دولت آتش بس اعلام کرد، شورشیان مسلح آن را رد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار جعفری نماینده و سفیر دایم سوریه در سازمان ملل متحد با اعلام این خبر تاکید کرد که ما "خواستار دایمی و کامل آتش بس در سوریه هستیم و این مساله نباید مختص ماه مبارک رمضان باشد".

جعفری با تاکید بر این مساله که تنها راه پایان دادن به درگیری ها در سوریه، راهکار سیاسی و رفتن به نشست ژنو2 است، از مخالفان خارج نشین خواست تا به صورت کامل وارد این مرحله شوند.

نماینده سوریه در سازمان ملل در حالی پاسخ احمد الجربا رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه مقیم در استانبول را می داد که جربا پس از انتخابش به عنوان رئیس ائتلاف گفته بود تنها زمانی تن به مذاکره خواهد داد که در نبردهای جاری در سوریه، گروه های مسلح بتوانند تعادل نسبی در جنگ ایجاد کنند و این ائتلاف بتواند از موضع قدرت وارد مذاکرات ژنو2 شود.

الجربا همچنین گفته بود که به زودی محموله های سلاح های سنگین و پیشرفته که عربستان سعودی برای شورشیان مسلح خریداری کرده است به دست آنها در مناطق درگیری خواهد رسید که این اظهارنظر از نظر کارشناسان سیاسی و نظامی با درخواست آتش بس در ماه رمضان همخوانی ندارد.

کارشناسان مسایل نظامی بر این باور هستند که شورشیان مسلح به دلیل شکست های پی در پی نظامی در نبردهای خیابانی در مناطق مختلف سوریه خواستار آتش بس شده اند، این در حالی است که سال گذشته آنها سرمست از کنترل بر برخی مناطق این کشور، به هیچ عنوان آتش بس درخواست شده از طرف دولت را نپذیرفتند.

 

پربیننده ترین خبرها