آزادی مجرم خطرناک و خشم مردم مغرب

آزادی مجرم خطرناک و خشم مردم مغرب
شنبه 12 مرداد 1392 - 17:16

پلیس مغرب، هزاران نفری را که در اعتراض به عفو یک کودک آزار اسپانیایی از سوی پادشاه مغرب، در مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده بودند، با توسل به زور پراکنده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، محمد ششم پادشاه مغرب سه شنبه هفته پیش در پاسخ به درخواست خوان کارلوس پادشاه اسپانیا - که اواسط ماه ژوئیه سفری رسمی به مغرب داشت- حکم آزادی 48 زندانی اسپانیایی را صادر کرد.

بنا به گزارش رسانه های مغربی، فرد کودک آزاری که تظاهرکنندگان نسبت به آزادی اش به شدت معترضند، اسپانیایی 60 ساله ای است که در سال 2011 به جرم تجاوز به یازده کودک 4 تا 15 ساله مغربی، محکوم شناخته شده بود و در زندان به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رباط، ده ها تن از معترضان از جمله شماری از خبرنگاران و عکاسانی که در اعتراض به این اقدام پادشاه مقابل پارلمان تجمع کرده بودند، در درگیری با پلیس زخمی شدند.

فواد عبدالمومنی اقتصاددان حاضر در این تظاهرات گفت: سرکوب گری پلیس بی سابقه است و تنها بیانگر این واقعیت است که دولت قادر به توجیه عفو این کودک آزار اسپانیایی نیست.

هر چند دولت تاکید دارد این اسپانیایی به اسپانیا مسترد می شود و هرگز اجازه ورود به مغرب را نخواهد داشت اما تظاهرکنندگان عفو وی را بی تفاوتی نسبت به تعرض جنسی به کودکان مغربی می دانند.

در ماه های اخیر مغرب با موارد متعددی از کودک آزاری مواجه شده است.

در ماه ژوئن یک انگلیسی مظنون به کودک آزاری در شمال مغرب بازداشت شد. در ماه مه نیز یک فرانسوی 60 ساله در دادگاه شهر دارالبیضا به علت کودک آزاری به 12 سال زندان محکوم شد.

تظاهرات مشابهی نیز عصر دیروز در طنجه و تطوان، شهرهای شمالی مغرب با مداخله پلیس پراکنده شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها