محاصره مناطق کردنشین سوریه توسط تروریست های النصره

محاصره مناطق کردنشین سوریه توسط تروریست های النصره
يکشنبه 13 مرداد 1392 - 21:23

العالم - برخی از سرکردگان تروریست های مسلح که با حمایت "ائتلاف ملی سوریه" وارد شمال سوریه شده اند، تلاش می کنند تا در عید فطر، تشکیل "دولت" به اصطلاح "اسلامی" شمال سوریه را اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مناطق شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه به صحنه درگیری های شدید کردها و عناصر گروه تروریستی جبهه النصره تبدیل شده است.

در حملات عناصر جبهه تروریستی النصره به روستاهای کردنشین شمال سوریه شماری از غیرنظامیان کشته و مجروح شده اند. در پی این حملات کمیته های مردمی وابسته به اقلیت کُردها، خواستار بسیج عمومی و حمل سلاح برای مقابله با گروه های افراطی شده اند.

منابع خبری کردها می گویند، جبهه النصره تاکنون بیش از 200 شهروند کرد را ربوده اند.

با محاصره روستاهای کردنشین و تلاش تروریست ها برای کوچاندن اهالی این روستاها، بحران سوریه به مناطق کُردنشین شمال و شمال شرقی این کشور نیز انتقال یافته است.

بزرگان عشایر عرب که در روستاهای مجاور مناطق کُردنشین سکونت دارند، طرح هایی را برای حل بحران این مناطق ارائه داده اند.

در همین حال "بهاء الدين ماي" فعال سیاسی سوری به شبکه "روسيا اليوم" گفت: کردهای سوریه با حملات گسترده گروه های سلفی تکفیری جبهه النصره و "دولت اسلامی عراق و شام" روبرو هستند.

وی افزود: کردها تلاش می کنند تا از محل سکونت خود دفاع کنند؛ البته این مناطق صرفا کردنشین نیست و قومیت های دیگری مانند ارمنی ها، سریانی ها و آشوری ها هم در این مناطق سکونت دارند.

مای تاکید کرد: عناصر مسلح به پاکسازی نژادی کردها اقدام می کنند، اتفاقی که در "تل حاصل" و "تل عرن" اتفاق افتاد.

در حمله تروریست ها به مناطق کرد نشین تل حاصل و تل عرن، تروریست ها اقدام با غارت اموال، کشتار، آتش زدن مزارع و دارایی های مردم کردند و بسیاری را آواره کردند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها