تکاپوی آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر شکست در سوریه

تکاپوی آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر شکست در سوریه
جمعه 11 مرداد 1392 - 23:13

با گذشت بیش از 29 ماه از توطئه بین المللی علیه ملت و نظام سوریه، تروریست ها و حامیان بین المللی آنها دچار اختلاف شده و هر روز به دامنه این اختلافات افزوده می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه دیپلماتیک آگاه به هفته نامه فلسطینی "المنار" گفتند: برخی کشورهای شرکت کننده در توطئه علیه سوریه، روند کاهش نقش خود را در بحران این کشور آغاز کرده اند و حتی کشورهای اروپایی نیز با سردی و بی میلی با گروه موسوم به ائتلاف معارضان سوریه تعامل می کنند.

این منابع یکی از دلایل شکست آمریکا و متحدان این کشور را در تحقق اهدافشان در سوریه، ناتوانی این کشورها از تکرار رفتارشان در عراق بعد از سقوط صدام ذکر کردند زیرا این کشورها با سقوط رژیم بعث عراق، دستگاه نظامی این کشور را منحل و ارتش آن را متلاشی کردند.

این کشورها از دو سال پیش سوریه را تحت فشار نظامی قراردادند، افراد مسلح خود را به این کشور اعزام و سعی کردند در بدنه ارتش و نظام سوریه نفوذ و تفرقه ایجاد کنند؛ آنها میلیاردها دلار برای به ثمر رساندن توطئه خود در سوریه هزینه کردند اما همه این اقدامات بی نتیجه بود زیرا نظام دمشق سقوط نکرد و دستگاه نظامی آن نه تنها استوار و ثابت قدم باقی ماند بلکه در میدان مقابله با تروریست ها به پیروزی های چشمگیری دست یافته و توطئه کنندگان را به سوی یاس و نا امیدی پیش برده است.

اینک کشورهای شرکت کننده در این توطئه بویژه آمریکا حقایق اوضاع سوریه را درک کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که با راهکار نظامی و ادامه تسلیح تروریست ها به اهدافشان نمی رسند و اینک به تکاپو افتاده اند که از سقوط نهایی خود در این مسیر جلوگیری کنند.

بنابراین آمریکا تلاش می کند تا زمینه گفت وگوهای ژنو2 را به گونه ای فراهم کند تا شاید بتواند دستاوردی محقق کند که روی شکست شرم آور خود و متحدانش در نابودی سوریه سرپوش گذارد.

در همین حال منابع خبری تاکید کردند که تلاش های عربستان برای راضی کردن اروپا و آمریکا جهت کمک تسلیحاتی به شورشیان سوریه راه به جایی نبرده و واشنگتن به صورت مستقیم به اطلاع مسکو رسانده که قصد ندارد از شورشیان مسلح در سوریه حمایت تسلیحاتی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها