اولویت مالی صهیونیست ها پس از آغاز مذاکرات

اولویت مالی صهیونیست ها پس از آغاز مذاکرات
دوشنبه 14 مرداد 1392 - 12:01

هنوز مدت کوتاهی از آغاز دوباره مذاکرات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان نگذشته است که این رژیم پشتیبانی مالی از شهرک های صهیونیست نشین را در اولویت مالی خود قرار داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم صهیونیستی شش شهرک جدید را در فهرست دهها شهرکی قرار داد که صلاحیت دریافت کمکهای مالی بیشتری را داشته باشند؛ با احتساب این شهرکها شمار شهرک هایی که در فهرست اولویت های پشتیبانی مالی رژیم صهیونیستی قرار دارند به 91 شهرک رسید.
"نبیل ابوردینه" سخنگوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان این تصمیم رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را مانعی در برابر مذاکراتی دانست که از یک هفته پیش با میانجیگری آمریکا بعد از سه سال توقف از سرگرفته شد. این مذاکرات سه سال پیش در اعتراض به شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری متوقف شد.
کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی خود این شش شهرک را در فهرست "اولویت های پشتیبانی مالی" خود قرار داد؛ این برنامه شامل شهرک های صهیونیست نشین احداث شده در اراضی اشغالی سال 1967 میلادی است.
شهرک های صهیونیست نشین دارای اولویت، علاوه بر بودجه عادی خود مشمول حمایت های مالی اضافی هستند.
جنبش موسوم به "صلح اکنون" در فلسطین اشغالی که فعالیت های شهرک سازی را زیر نظر دارد؛ تأکید کرد: اسرائیل با اتخاذ گام هایی برای توسعه شهرک های کرانه باختری شک و تردیدهای عمیقی را ایجاد می کند که آیا واقعا آماده مذاکره است؟ 

پربیننده ترین خبرها