فیلم؛ جدایی 12 گروهک مسلح از ارتش "آزاد" سوریه

دوشنبه 14 مرداد 1392 - 21:38

تعدادي از گردان ها و گروه هاي مسلح وابسته به ارتش آزاد، جدایی از لشکر "درع الجبل" در استان ادلب را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرکردگان عناصر وابسته به چندین گردان و گروهک مسلح که شمار آن ها به ده ها تن می رسد، با انتشار ويدئویی در سايت يوتيوب، لشکر "درع الجبل" را فاقد مشروعیت اعلام کردند و ضمن جدایی از آن، پيگرد و مجازات فرماندهان این لشکر را خواستار شدند.

گروه های مسلح جدا شده از لشکر درع الجبل، عبارتند از: گردان معرزاف، گردان الترنبه، گردان التحرير، گردان لوف، گردان كفرنجد، دسته سراقب و المعره و همچنین گروه هاي منطف، نحله، مصيبين، كفرلاتا و مجدليا.

براساس گزارش شبكه تلويزيوني الخبر، در بيانيه مصور این گروه ها، يكي از دلايل جدايي از لشكر درع الجبل، استفاده آن لشكر از سلاح هاي سنگين ضد ساكنان روستاهاي معربليت و كفرلاته عنوان شده است، اما اطلاعات ديگري در دست است كه دليل اين جدايي را انعقاد قرارداد همکاری با گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامي عراق و شام وابسته به القاعده بيان مي كند.

در صورت صحيح بودن اين خبر، گردان هاي جدا شده از ارتش آزاد به همراه نيروهاي موسوم به دولت اسلامي عراق و شام تحت امر القاعده فعاليت خواهند كرد، بدون آن كه اعضاي تشكيلات القاعده به صورت مستقيم وارد درگيري ها شوند.

پس از جدایی گروهک "خالد عيسی" كه به همراه تمام اعضاي گردان خود از ارتش آزاد اعلام استقلال كرد؛ این انشقاق از نظر تعداد نفرات، بزرگترين جدایی از ارتش آزاد به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها