تبلیغ جنجالی فولکس واگن با خودروی بمب گذاری شده

تبلیغ جنجالی فولکس واگن با خودروی بمب گذاری شده
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 19:13

شرکت خودرو سازی فولکس واگن در یک تیزر تبلیغاتی، با توهین به چفیه فلسطینی، آن را نماد تروریسم معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در تبلیغ جدید شرکت فولکس واگن یک تروریست که چفیه فلسطینی معروف به "کوفیه" به گردن دارد، سعی می کند غیرنظامیان را منفجر کند اما خودرو مانع از گسترش موج انفجار می شود و از مرگ غیرنظامیان جلوگیری می کند.

ریاض المالکی وزیر امورخارجه دولت فلسطین در واکنش به این اقدام موهن تاکید کرد که تشکیلات خودگردان، تدابیر حقوق و قانونی بر ضد شرکت آلمانی فولکس واگن را اتخاذ خواهد کرد.

وی که در حال حاضر در تهران به سر می برد، خاطر نشان کرد: ما از سفارتمان در آلمان می خواهیم که این موضوع را بررسی کند. علاوه بر این سفیر آلمان نزد تشکیلات خودگردان را فرا می خوانیم و مراتب اعتراضمان به این موضوع را به آن ها اعلام خواهیم کرد.

شرکت فولکس واگن با انتشار تبلیغاتی تلویزیونی بر روی سایت یوتیوب تحت عنوان "مهندسی آلمانی  در مقابله با فن آوری عربی" مردی با چفیه فلسطینی به گردن را در حال راندن خودرو فولکس به تصویر کشیده است که خودرو را در کنار یک کافه در خیابانی در آلمان پارک می کند و سپس بمب همراه خود را منفجر می کند، اما انفجار به خارج از خودرو سرایت نمی کند و در داخل خودرو باقی می ماند و به همین سبب شرکت فولکس واگن تصمیم گرفت عنوان "مهندسی آلمانی در مقابله با فن آوری عربی" را برای تبلیغ خود برگزید که به وضوح بر پایه تروریست دانستن اعراب استوار است.

وزیر خارجه دولت فلسطین تاکید کرد: از شرکت فولکس واگن درخواست می کنیم تبلیغ خود را حذف و از جامعه عربی به خاطر این توهین عذرخواهی کند.

ریاض المالکی خاطر نشان کرد: من این تبلیغ را مشاهده نکرده ام، اما اگر واقعا حاوی تصاویر تحریک آمیز باشد، همه تدابیر قانونی لازم را در حق این شرکت اتخاذ خواهیم کرد.
26

پربیننده ترین خبرها