اقدام عجیب دادگستری مصر علیه زندانیان اسلامگرا

اقدام عجیب دادگستری مصر علیه زندانیان اسلامگرا
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 22:25

قاهره، العالم ـ مسئولان زندان های مصر، محکومان خطرناک را به بند زندانیان اسلامگرا که پس از وقایع 30 ژوئن دستگیر شدند، انتقال داده اند و این مجرمان، به ضرب و شتم زندانیان مبادرت کرده اند.

خبرنگار شبکه العالم در قاهره گزارش داد، در حالی که تحصن طرفداران "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر در میدان های "النهضه" و "رابعه عدویه" قاهره ادامه دارد، شماری از تجمع کنندگان اعلام کرده اند که مجرمان خطرناک برای درگیری و ضرب و شتم زندانیان 30 ژوئن، به بند زندانیان طرفدار اخوان منتقل شده اند.

در همین حال، هزاران نفر از اعضای جریان های اسلامگرا در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی تجمع کردند و با سردادن شعارهایی علیه "حاکمیت نظامیان" از "هشام برکات" دادستان مصر خواستند همه زندانیان سیاسی را آزاد کند.

یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار العالم گفت: دادستان، مسئول ریخته شدن خون شهروندانی است که در این مدت کشته شده اند و هنوز هم این کشتار ادامه دارد. به همین دلیل وی باید محاکمه و کمیته هایی در این زمینه تشکیل شود.

وی افزود: دادستان باید هر چه سریعتر عاملان کشتار مردم را معرفی و آنها را تحویل دهد. همچنین "عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح مصر باید محاکمه شود.

یکی دیگر از تجمع کنندگان گفت: از سه هفته پیش و زمانی که حوادث منطقه "رامسیس" در قاهره اتفاق افتاد، پسرم بازداشت شده است. امروز اطلاع پیدا کردیم که از دیروز محکومان پرونده های جنایی و جنایتکاران خطرناک را به بازداشت گاه های زندانیان سیاسی منتقل و آنها به ضرب و شتم افراد تازه بازداشت شده مبادرت کرده اند.

از سوی دیگر، احزاب سیاسی و نیروهای انقلابی حامی دولت موقت مصر، مخالف تظاهرات هستند و "شورای هماهنگی جریان های 30 ژوئن" از دولت حازم ببلاوی، نخست وزیر موقت مصر درخواست کردند در اسرع وقت به تحصن طرفداران مرسی در میدان های رابعه عدویه و النهضه پایان داده و از تحصن و تجمعات مشابه در آینده جلوگیری کنند.

احمد بلال سخنگوی اتحادیه جوانان سوسیالیست مصر، به خبرنگار العالم، گفت: تجمعات و گروه های مسلحی شکل گرفته و برخی از رهبران اخوان المسلمین نیز تهدید کرده اند که عملیات نظامی علیه ارتش مصر در سینا تنها در صورت تحقق شروطی متوقف خواهد شد.

بلال افزود: پایان دادن به تحصن طرفداران مرسی حتی با توسل به زور ضروری است. زیرا دیگر این تجمع، به منزله تحصن مسالمت آمیز به شمار نمی آید.

جوانان انقلابی و گروه های لیبرال، اخوان المسلمین را به هماهنگی و همدستی با افراطیون مسلح در منطقه سینا متهم می کنند.

منطقه سینا که براساس معاهده کمپ دیوید، دولت مصر موظف به مستقر کردن تعداد محدودی نیروی مسلح در آن است، با مشکلات امنیتی عدیده ای از جمله وجود گروه های مسلح افراطی همپیمان القاعده مواجه است. این گروه ها با حمله به پست های بازرسی، به کشتار نیروهای مصری مبادرت می کنند که بارزترین این حملات، در ماه مبارک رمضان سال گذشته اتفاق افتاد.
MKH-6-11:39

پربیننده ترین خبرها