کارگران یمنی چگونه از عربستان اخراج می شوند + عکس

کارگران یمنی چگونه از عربستان اخراج می شوند + عکس
چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 13:48

پیگرد صدها هزار مهاجر و کارگر یمنی در عربستان و اخراج آنان از این کشور، با خشونت تمام ادامه دارد.

یکی از مهاجران یمنی، زیر یکی از پل های منطقه مرزی این کشور با عربستان، هنگام مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم آثار مشهودی از شکنجه بر بدن داشت.
به گفته منابع آگاه یمنی، پیگرد و اخراج صدها هزار یمنی مهاجر که به اخراجی ها شهرت یافته اند، همچنان ادامه دارد.
رژیم آل سعود حقوق بازداشت شدگان یمنی را در زندان ها پایمال می کند و فیلم های ویدئویی پخش شده از برخورد خشونت بار زندانبانان با مهاجران یمنی گواه این مساله است.
رژیم آل سعود، پس از بازداشت مهاجران یمنی، به منظور شکنجه، آنان را وادار می کند مسافت های طولانی مرزهای یمن و عربستان را پیاده طی کنند.
دولت یمن، به منظور رسیدگی به وضع سه میلیون کارگر اخراجی این کشور از عربستان سعودی، طرحی فوق العاده را در دستور کار قرار داد تا بتواند برای اداره بحرانی که این کشور فقیر با بازگشت این تعداد از کارگران اخراجی گرفتار آن خواهد شد؛ آماده باشد.
کارگران اخراجی شرایط بسیار سهمگین و دشواری را در غربت عربستان تجربه می کنند و خوشبخت ترین گروه از آنان، کسانی هستند که از طریق گذرگاه های مرزی با اتوبوس اخراج می شوند که این افراد نیز در گروه های بسیار زیاد در یک اتوبوس جا داده می شوند.
با این حال به گفته ناظران، طرح فوق العاده دولت یمن، حتی ساده ترین امکانات را برای کاهش رنج های اخراجی ها شامل نمی شود و این مساله حتی در گذرگاه گمرکی بین المللی "الطوال" که درآمدهایی میلیاردی به خزانه دولت می ریزد نیز صدق می کند.
محمد القدسی معاون مدیر کل گمرک الطوال عصر سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مهاجران، درمعرض انواع شکنجه قرارمی گیرند و با وضع بسیار اهانت باری به یمن بازگردانده می شوند.
بر پایه این گزارش، رژیم آل سعود با کوچاندن کارگران و مهاجران یمنی توافق نامه های امضا شده با یمن را زیر پا می گذارد زیرا هم در توافق نامه طائف که به موجب آن عربستان بر مناطقی مانند جیزان، نجران وعسیر چیره شد و هم در توافق نامه تعیین مرزها به سال 2000، درباره جذب کارگران یمنی و برابر دانستن آنان با شهروندان عربستانی توافق شده است.
پیمان شکنی رژیم آل سعود، با واکنش عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن همراه شد؛ وی با امضای تبصره های جدید عربستان بر توافق نامه مرزی مخالفت کرد . این واکنش، خشم عربستان را برانگیخت و به بروز بحرانی اعلام نشده میان دو کشور منجر شد که کشتار روزانه مردم یمن به دست نیروهای امنیتی و گارد مرزی سعودی از پیامدهای آن است.

"علی بن علی القیسی" استاندار استان مرزی حجه در این خصوص به شبکه العالم گفت: ما برای بستن قرارداد تحکیم روابط دو جانبه با عربستان تلاش می کردیم، اما آنان برخلاف آموزه های پیامبر اکرم (ص) و توصیه های دین اسلام، شهروندان یمنی را تحقیر می کنند و دولت یمن هم فقط نظاره گر این وضع است.
6-19:40

پربیننده ترین خبرها