دو خلبان ترک در لبنان ربوده شدند

دو خلبان ترک در لبنان ربوده شدند
جمعه 18 مرداد 1392 - 11:49

افراد مسلح ناشناس صبح امروز اتوبوس حامل کارکنان خطوط هوایی ترکیه را در نزدیکی فرودگاه بیروت توقیف کردند و دو تن از سرنشینان آن را ربودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم افراد ناشناس اتوبوس حامل کادر یک هواپیمای ترک را که صبح جمعه از فرودگاه بیروت به سمت یکی از هتل های پایتخت حرکت می کرد، در منطقه پل "الکوکودی" توقیف کردند و دو خلبان ترک را ربودند.

شبکه ال بی سی لبنان به نقل از "اینان اوزیلدیز" سفیر ترکیه در لبنان، اعلام کرد: موضوع در حال پیگیری است و وی امیدوار است که مقامات لبنان بتوانند ربوده شدگان را آزاد کنند.

در همین حال، شیخ عباس زعیب، نماینده مجلس اعلای شیعیان لبنان در امور پیگیری پرونده نُه لبنانی ربوده شده در سوریه، هر گونه ارتباط میان حادثه ربوده شدگان لبنانی با ربایش خلبانان ترک را رد کرد.

وی در عین حال از ترکیه خواست برای آزادی ربوده شدگان لبنانی شتاب کند و هشدار داد که خانواده های ربوده شدگان لبنانی "ممکن است برای آزادی آن ها دست به هر اقدامی بزنند".

یادآور می شود که نُه لبنانی سال گذشته در منطقه اعزاز سوریه توسط یک گروه مسلح ربوده شدند و آنکارا برای آزادی آن ها در مقابل آنچه "آزادی زنان سوری" نامیده شده؛ میانجی گری می کند.

این در حالی است که برخی خانواده های ربوده شدگان لبنانی، آنکارا را به دخالت برای به نتیجه نرسیدن تلاش ها متهم می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها