الخرباوی: خیرت الشاطر مانع اصلی اصلاح قانون اساسی است

الخرباوی: خیرت الشاطر مانع اصلی اصلاح قانون اساسی است
جمعه 18 مرداد 1392 - 19:21

"ثروت الخرباوی" عضو سابق و اخراجی اخوان المسلمین مصر ابراز امیدواری کرد که علاوه بر کمیته فنی اصلاح قانون اساسی، کمیته ای نیز شامل 50 نماینده احزاب و سازمان های جامعه مدنی برای اصلاح بهتر قانون اساسی تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الخرباوی گفت: انتخاب اعضای فعال و بی طرف برای کمیته پنجاه نفری زمینه تدوین قانون اساسی مردمی و نجات کشور از این وضعیت بحرانی را فراهم می کند.

کمیته فنی اصلاح قانون اساسی شامل 10 قاضی و کارشناس حقوقی است.

عضو سابق اخوان المسلمین مصر با بیان اینکه خیرت الشاطر از طریق سایت های اینترنتی که خود ایجاد کرده است، تلاش می کند مانع تدوین قانون اساسی شود؛ گفت: خیرت الشاطر از حزب تمدن حمایت می کرد و حاتم عزام که هم اکنون معاون رئیس حزب الوسط است ، یکی از اعضای ارشد حزب تمدن بود.

به گزارش الیوم السابع، الخرباوی در ادامه با بیان این موضوع که همه شواهد و قراین نشان می دهد که هیئت امنای انقلاب 25 ژانویه وابسته به اخوان المسلمین هستند؛ گفت: تشکل هائی که خود را بی طرف و مدافعان انقلاب معرفی می کنند، ساخته و پرداخته خیرت الشاطر هستند و هدف این تشکل ها مانند تشکل "وکلا و خبرنگاران مخالف کودتا" اعلام مخالفت با عزل محمد مرسی است.

گفتنی است پس از پیروزی انقلاب 25 ژانویه سال 2011، برخی از رهبران قدیمی اخوان طیفی از اعضای طرفدار اصلاحات خود مانند ثروت الخرباوی، کمال هلباوی، محمد رفعت و عبدالمنعم عبدالفتوح را از این جماعت اخراج کردند چرا که این افراد را مانعی در راه رسیدن به "همه قدرت" در مصر می خواندند.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها