پشت پرده حمایت قطر از تروریستها در سوریه

پشت پرده حمایت قطر از تروریستها در سوریه
شنبه 19 مرداد 1392 - 13:28

"عبدالباری عطوان" پژوهشگر و سردبیر سابق روزنامه "القدس العربی" در مقاله ای، علت حمایت قطر از تروریست ها در سوریه را برملا کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" نوشت: حدود یک سال و نیم پیش، از یک روزنامه نگار مخالف سوریه در برنامه "الاتجاه المعاکس" در شبکه الجزیره قطر درباره دلیل مخالفت "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه با عبور لوله گاز قطر از خاک آن کشور و سپس به ترکیه و از آنجا به اروپا سؤال شد. وی با پاسخ خود برای بنده و بسیاری دیگر از بینندگان یکی از دلایل اصلی خشم قطر از نظام سوریه و حمایت قطر از عملیات مسلحانه علیه این کشور را بیان کرد.
عطوان خاطرنشان کرد: این مهمان، تأکید کرد که پس از اعلام موافقت اولیه با عبور لوله گاز قطر از خاک کشور سوریه توسط  بشار اسد، وی مخالفت خود را با این امر اعلام کرد [که این امر باعث ایجاد کینه در دل حاکمان قطر و تصمیم آنها به انتقام جویی از سوریه شد.]
عطوان ادامه داد: پس از آن در یک مهمانی عمومی با دکتر "سامی الخیمی" سفیر سابق سوریه در لندن دیدار کردم  و او را به کناری کشیده و از وی درباره صحت این موضوع درباره لوله گاز مذکور سؤال کردم. وی در پاسخ گفت: این امر کاملا صحت دارد. زیرا سوریه نمی تواند یک همپیمان استراتژیک مانند روسیه را از دست بدهد. بنابراین طبیعی بود که رهبری سوریه با عبور این لوله - که منافع ما را تهدید می کند - از خاک کشورش مخالفت نماید.

پربیننده ترین خبرها