آخرين خبرها از ربایش خلبانان ترک در لبنان

آخرين خبرها از ربایش خلبانان ترک در لبنان
شنبه 19 مرداد 1392 - 21:39

بيروت، العالم ـ ربايندگان خلبانان ترك در لبنان تاكيد كردند كه تا آزادي ربوده شدگان لبناني توسط گروه هاي مسلح در سوريه، از آزادي خلبانان ترك خودداري مي كنند.

"محمد غريب" خبرنگار العالم در لبنان امروز شنبه با اشاره به اينكه تا اين لحظه همه تلاشها براي شناسايي هويت ربايندگان دو خلبان ترك با شكست مواجه شده است، گفت: ربايندگان همچنان اصرار دارند كه براي آزادي خلبانان ترك، ابتدا بايد لبناني هايي كه چند ماه پيش در منطقه اعزاز لبنان توسط گروه هاي مسلح مورد حمايت تركيه ربوده شدند، آزاد گردند.

وي افزود: آنها در بيانيه خود اعلام كرده بودند كه اين اقدام، به ربوده شدگان لبناني در اعزاز و آزادي آنها ارتباط دارد.

محمد غريب تصريح كرد: تماسهاي روز گذشته به تحول قابل توجهی منجر نشد؛ اما به نظر مي رسد مقامات لبنان نتوانستند با ربايندگان ارتباط برقرار كنند و يا از هويت آنها و خواسته هايشان مطلع شوند.

خبرنگار العالم اظهار داشت: مقامات لبنان در هر حال تلاشهاي خود را برای حل این مشکل به كار مي گيرند، به ويژه مدير كل امنيت عمومي كه خود اين وظيفه را به عهده گرفته است.

وي تاكيد كرد: به نظر مي رسد كه عمليات ربودن اين بار به طور جدي با ربودن چند لبناني در منطقه اعزاز ارتباط دارد. ربايندگان اصرار دارند كه تا آزادي ربوده شدگان لبناني در اعزاز، خلبانان ترك را آزاد نخواهند كرد.

به گفته خبرنگار العالم، در ساعات وروزهاي آتي تحولات جديدي را درباره اين حادثه شاهد خواهیم بود؛ به ويژه كه سفير تركيه در لبنان شب گذشته پس از بازگشت به بیروت، در تماس با مقامات لبناني در این باره رایزنی کرده است.

یادآور می شود، افراد مسلح ناشناس دیروز صبح خودرو حامل کارکنان هواپیمایی ترکیه را نزدیک فرودگاه بیروت متوقف کرده و دو خلبان ترک را با خود به محل نامعلوم بردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها