مشاور رئیس جمهور تونس استعفاء کرد

مشاور رئیس جمهور تونس استعفاء کرد
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 21:52

العالم - "الهادی بن عباس"، مشاور "منصف المرزوقی" رئیس جمهور تونس با استعفا از سمت خود اعلام کرد به زودی دلیل اقدام خود را ذکر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استعفای مشاور رئیس جمهور تونس در حالی صورت می گیرد که در پی ترور "محمد البراهمی" نماینده سکولار پارلمان این کشور در ماه گذشته، مخالفان خواستار انحلال دولت و مجلس ملی موسسان شده اند.

افزایش اعتراض ها از ماه گذشته سرنوشت ائتلاف حاکم بر تونس را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

از سوی دیگر " سمیر الطیب " از رهبران حزب روند اجتماعی دموکرات تونس می گوید تحصن همزمان با  روز ملی زن در سه شنبه آینده چهره تازه ای به خود خواهد گرفت و مخالفان از مرحله " تثبیت نجات ملی"، به "مرحله سازوکارهای تعیین کننده نجات" منتقل خواهند شد.

مخالفان دولت از روز 27 جولای تحصنی نامحدود در میدان باردو و در مقابل ساختمان مجلس موسسان آغاز کرده اند.

سمیر الطیب افزود: تلاش هایی برای متفرق کردن تحصن کنندگان صورت گرفت، اما با رسیدن شماری از نمایندگان و رهبران احزاب به محل تحصن و همچنین پیوستن دبیرکل اتحادیه کل کار تونس این تلاش ها متوقف شد.مردم هم به محض شنیدن خبر حمله به تحصن کنندگان به همراهی با آنان پرداختند و خود را به محل تحصن رساندند.

پس از ترور محمد البراهیمی ، مخالفان انگشت اتهام را به سوی دولت و راشد الغنوشی رهبر جنبش اسلامی النهضه نشانه رفته و خواستار براندازی دولت و انحلال مجلس ملی موسسان شده اند.

در فوریه سال جاری نیز پس از ترور "شکری بلعید" حقوقدان و فعال سیاسی تونسی و رهبر حزب دموکرات میهن پرستان، این کشور دچار آشوب هایی شده بود، زیرا بسیاری ترور وی را کار دولت و جنبش النهضه می دانستند. ترور بلعید در نهایت به استعفای نخست وزیر وقت منجر شد.

لطفی بن جدو، وزیر کشور تونس گفته است که محمد البراهمی، از رهبران مخالفان دولت، با همان اسلحه ای کشته شد که چند ماه پیش برای قتل شکری بلعید استفاده شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها