تاکید جنبش تمرد بحرین برمسالمت آمیزبودن اعتراضات

تاکید جنبش تمرد بحرین برمسالمت آمیزبودن اعتراضات
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 10:03

جنبش تمرد بحرین بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات تاکید کرد و از معترضان خواست از هرگونه برخورد و درگیری خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای سیاسی در بحرین هر سال 14 اوت سالروز پایان دادن به قیمومیت انگلیس بر کشور و خارج کردن نیروهایش از این کشور را جشن می گیرند اما دولت این سالروز را نادیده می گیرد و شانزدهم دسامبر را به عنوان روز ملی بحرین جشن می گیرد. این روز مصادف با سالروز انتصاب عیسی بن سلمان آل خلیفه امیر سابق و سالروز انتصاب پسرش حمد بن عیسی آل خلیفه به عنوان پادشاه بعد از او است.

به گزارش روزنامه السفیر چاپ بیروت، 14اوت امسال متفاوت خواهد بود. دعوت فعالان در پایگاه های ارتباط اجتماعی به «تمرد بحرین» باعث شد دستگاه های امنیتی در کشور به حال آماده باش درآیند و نیروهای خود را به طور گسترده در ورودی های روستاها و خیابان های اصلی کشور مستقر کنند. علاوه بر این در بیشتر روستاها و شهرهای بحرین در دو روز گذشته مراکز ایست و بازرسی ایجاد کردند.
در همین رابطه جنبش تمرد بحرین از طریق پایگاه های ارتباط اجتماعی اطلاع رسانی کرد که طرفداران این جنبش فعالیت میدانی را متوقف کنند و پرچم بحرین را در همه جا از جمله خانه ها، خیابان ها، ورودی مناطق و شهرک ها به اهتزاز درآورند. 
جنبش تمرد بحرین در بیانیه ای تاکید کرد گزینه مسالمت آمیز، گزینه راهبردی این جنبش است. این جنبش همه مردم را به شرکت در تظاهرات ترغیب و درخواست کرد همه به صورت فردی نه گروهی و بدون شعارها یا پلاکاردها یا پرچم ها حرکت کنند. این جنبش از معترضان خواست از برخورد و کشیده شدن به تلاش های رژیم برای ایجاد درگیری خودداری و همچنین از هرگونه تلاش عناصر رژیم - غیرنظامی یا نظامی - برای درگیری با هر شرکت کننده ای در اعتراضات جلوگیری کنند و سایر شرکت کنندگان باید آن را مهار کنند و اجازه ندهند گسترش یابد و شرکت کنندگان به هرگونه درگیری برای تخریب طرح این جنبش کشیده شوند.
جنبش تمرد بحرین اعلام کرد شعار آن ملی است و نه مذهبی و این حرکت تمرد به خاطر ماهیت عربی بحرین، استقلال، دموکراسی آن و از طریق تحرک مردمی مسالمت آمیز است. 
از سوی دیگر وزارت کشور بحرین قبلا درباره پاسخ مثبت دادن به این درخواست ها هشدار داده و آن ها را تحریک آمیز توصیف کرده و گفته بود این جنبش به تظاهرات و اقداماتی دعوت می کند که می تواند به نظم عمومی و صلح اجتماعی و منافع شهروندان آسیب بزند و هر کسی که در این تظاهرات شرکت کند در معرض مجازات خواهد بود.


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها