جنبش تمرد بحرین: دگرگونی بزرگ در راه است

جنبش تمرد بحرین: دگرگونی بزرگ در راه است
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 19:46

عضو جنبش "تمرد" بحرین گفت: بحرین از روز تظاهرات بزرگ 14 اوت (23 مرداد؛ فراخوان جنبش "تمرد" بحرین) وارد مرحله جدیدی خواهد شد، این مرحله با تدوین قانون اساسی به دست مردم تکمیل می شود و آغاز این مرحله وضعیت کشور را دگرگون خواهد کرد .

حسین یوسف روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم به سخنان اخیر ولیعهد بحرین اشاره کرد و گفت: ما اهمیتی به سخنان ولیعهد نمی دهیم، بلکه درپی آغاز مرحله جدیدی از فعالیت های خود در روز 14 اوت هستیم.

سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین از مسئولان گروه های مخالف خواسته که به اشتباهات خود اذعان کنند وشجاعت عذرخواهی از اشتباهات خود را داشته باشند، چرا که این اظهارات باعث نارضایتی عمومی شده است.

یوسف افزود: ما فقط به اظهاراتی توجه می کنیم که شامل برآوردن فوری همه مطالبات مردم باشد، در غیر این صورت به تلاش های خود برای آغاز مرحله ای جدید از روز 14 اوت ادامه خواهیم داد.

عضو جنبش تمرد بحرین تصریح کرد: مردم بحرین به فعالیت های خود از جمله نافرمانی مدنی ادامه خواهند داد. اقدامات آنها به صورت مسالمت آمیز برگزار خواهد شد و همه اقشار مردم می توانند در این فعالیت ها مشارکت کنند.

یوسف اظهار داشت: رژیم حاکم برای جلوگیری از تداوم فعالیت های مخالفان همواره به بازداشت آنها می پردازد.

عضو جنبش تمرد اعلام کرد: رژیم حاکم آل خلیفه نباید تصور کند که با بازداشت چند نفر می تواند مانع آغاز فعالیت های مردمی از روز 14 اوت شود، زیرا بازداشت چند رهبر مردمی یا فعال سیاسی تأثیری در آغاز مرحله جدید نخواهد گذاشت؛ مرحله ای که هدف از آن تأمین حقوق مردم از جمله حق تعیین سرنوشت، آزادی بازداشت شدگان، آزادی و عزت انسانی است.

در همین حال، راهپیمائی ها و تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در مناطق مختلف بحرین با هدف آمادگی برای مشارکت در فعالیت های روز 14 اوت همچنان ادامه دارد.

جنبش تمرد بحرین با فراخوان تظاهرات بزرگ 14 اوت (23مرداد) اعلام کرده است که می خواهد مرحله جدیدی از اعتراض ها و نافرمانی مدنی را علیه رژیم دیکتاتوری آل خلیفه ساماندهی کند تا مردم به مطالبات قانونی خود دست یابند. 14 اوت مرحله جدیدی از مبارزه است که تا زمان تحویل کامل اداره امور به مردم ادامه خواهد داشت.

ملت بحرين روز 14 اوت را به عنوان روز بر تخت نشستن آل خليفه به رسميت نمي شناسد، بلكه اين روز را روز ملي نجات از استعمار انگليس و خروج همه نيروهاي انگليس از خاك بحرين مي دانند؛ تحولی كه در 14 اوت 1970 اتفاق افتاد.


7/24- TOK

پربیننده ترین خبرها