موضع احزاب و جریان های مخالف بحرینی درباره تمرد

موضع احزاب و جریان های مخالف بحرینی درباره تمرد
چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 09:47

احزاب و جریان های مخالف بحرینی حمایت خود را از نافرمانی مدنی و تظاهرات مسالمت آمیز ضد رژیم آل خلیفه به دعوت جنبش تمرد این کشور اعلام کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش تمرد در بیانیه خود با اعلام مرحله اول بسیج عمومی خواهان حضور گسترده مردم و استفاده از همه ابزارها و امکانات موجود شد.
این جنبش 9 محور بسیج عمومی را اعلام کرد و گفت که این محورها از منطقه باب البحرین در شهر منامه آغاز می شود و همزمان نیز تحرکات دیگری از میدان الدراز به سمت همه روستاها و شهرک های خیابان البدیع شروع می شود.
جنبش تمرد بر ضرورت پرهیز از هرگونه برخورد و درگیری با نیروهای رژیم آل خلیفه تاکید کرد.
مناطق مختلف بحرین از صبح امروز شاهد تظاهرات و راهپیمایی است.
آیت لله شیخ محمد السند در بیانیه ای بر لزوم فروپاشی خاندان حاکم که به اشغالگران سعودی و مزدوران متکی هستند، تاکید کرده و گفته است: نشانه ها از اضمحلال حکومت خاندان خلیفه حکایت دارد.
وی افزود: تصمیمات ظالمانه مجلس ملی برای ایجاد چتری حمایتی به منظور سرکوب مردم است.
در سطح بین المللی نیز تجمع و تحصن هایی در بسیاری از کشورها در همبستگی با ملت بحرین برگزار شد که در ان شماری از فعالان نهادهای حقوق بشر بین المللی شرکت داشتند. در شهر لندن پایتخت انگلیس، شخصیت های سیاسی و حقوقی انگلیسی و بحرینی مواضع دوگانه دولت انگلیس در حمایت از رژیم منامه را با وجود نقض مداوم حقوق بشر از سوی آن محکوم کردند. این امر در جریان سمیناری در مجلس لردهای انگلیس صورت گرفت.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها