قرارداد 50 ميليون دلاري عربستان با رژیم صهیونیستی

قرارداد 50 ميليون دلاري عربستان با رژیم صهیونیستی
يکشنبه 27 مرداد 1392 - 14:27

العالم، دمشق - یک کارشناس حقوقی سوری از قرارداد 50 میلیون دلاری عربستان با رژیم صهیونیستی برای مسلح کردن مخالفان سوری خبر داد.

" ریاض صقر" در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: فرمان کشتار مردم سوریه به ویژه کشتارهای گذشته در خان العسل، شمال لاذقیه و اخیرا کشتار مسیحیان در هتل مرمریتا از عربستان صادر می شود.

این کارشناس حقوقی سوری با اشاره به کشتار 230 نظامی، شهروند و اعضای کمیته های دفاع مردمی در منطقه "خال العسل" به دست تروریست ها، از موضع سازمان ملل در قبال حوادث سوریه انتقاد کرد و گفت: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد برای هیچ فاجعه ای در سوریه اشک نمی ریزد و اقدامی نمی کند، زیرا این سازمان به ابزاری در دست آمریکا تبدیل شده است.

ریاض صقر خاطرنشان کرد: عربستان نیز ابزار دست آمریکا برای اجرای سیاست های واشنگتن و تامین امنیت رژیم صهیونیستی است و با اعزام تروریست ها به سوریه و مسلح کردن آنها قصد سرنگون کردن نظام سوریه را دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا امروزه در تنگنای سیاسی و اقتصادی زیادی قرار دارد، از این رو سیاست نفاق را در پیش گرفته و عربستان را مامور حمایت مالی و تجهیز تسلیحاتی باندهای تروریستی کرده است.

این کارشناس حقوقی سوری، گفت: عربستان با رژیم صهیونیستی قرارداد 50 میلیون دلاری برای تحویل سلاح های قدیمی این رژیم به باندهای تروریستی در سوریه امضا کرده است و قرارداد دیگری نیز در همین ارتباط با اوکراین به امضا رسانده است.

وی هشدار داد: عربستان در حال بازی با آتش است و هرگز عواقب دخالت هایش در سوریه را درک نخواهد کرد.عربستان با رفتار خود همه قوانین، موازین بین المللی، اخلاقی و منشور اتحادیه عرب را زیر پاگذاشته است.

صقر خاطرنشان کرد: نهادها و دادگاه های بین المللی که مدعی بی طرفی هستند، چشمان خود را به روی حمایت های ترکیه، قطر، اردن و عربستان از تروریسم در سوریه بسته اند.

وی با اشاره به تشکیل دفتری اطلاعاتی در اردن، گفت: اردن در قاچاق افراد مسلح به داخل سوریه دست دارد که حتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز به این امر اشاره کرده است.

صقر گفت: اسناد همراه با صدا و تصویر به سازمان ملل و کشورهای عضو شورای امنیت فرستاده شده است، اما گوش شنوایی برای پیگرد ترکیه و قطر و اردن و عربستان به خاطر حمایت از تروریسم بین المللی در منطقه وجود نداشته است.

MKH-17-23:52

پربیننده ترین خبرها