جدیدترین گزارش العالم از تلفات تروریست ها؛

هلاکت سرکردگان خارجی تروریست‌ها در سوریه

هلاکت سرکردگان خارجی تروریست‌ها در سوریه
شنبه 26 مرداد 1392 - 21:33

خبرنگار العالم در سوريه از هلاكت تعدادی از سركردگان خارجی گروهك های تروریستی و عناصر تحت امر آنها در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

حسين مرتضي خبرنگار و مدیر دفتر العالم در سوریه عصر شنبه گزارش داد: ارتش سوريه در ادامه تعقیب تروریست ها توانست "عمر دوفار" سركرده گردان موسوم به "آزادگان شام" و تعدادي از عناصر این گروهك را در جرود حلبون واقع در منطقه التل در حلب به هلاكت برساند.

وي افزود: سركرده گردان "عمربن الخطاب" موسوم به ابوعلي نيز كشته و سركرده ديگري موسوم به البرنس هم در جريان درگيري ميان گروهك هاي مسلح و نيروي دفاعي كردها در شهر منبج واقع در استان حلب مجروح شده است.

در شمال غربي حمص نيز يك یگان ارتش، گروه مسلح وابسته به جبهه النصره را هدف قرار داد كه از ميان كشتگان "عوض خالد محمد السوقي" فرمانده جبهه النصره داراي تابعيت مصري و محمود سالم الحامد تبعه اردن و عارف جاسم المنصور تبعه فلسطين شناسايي شدند.

ارتش سوريه همچنين موفق شد در محله القابون تعدادي از تروريست ها از جمله ابوعمار اللقيس سركرده اتاق عمليات گروهك موسوم به "لواء البراء" و عضو شوراي نظامي غوطه را به هلاكت برساند.

در درعا هم ارتش سوريه تعدادي از تروريست هاي گردان موسوم به "انصار السنه" ازجمله شادي الكراد، هادي فادي قرقماس، وائل ابوصلوع،حسام الخلف، سامي العوده، انور العيد و عبدالناصر منصور البسيوني داراي تابعيت مصري را به هلاكت رساند و تعدادي را نيز مجروح كرد.

در منطقه المخيم و بوستانهاي مجاور آن ارتش گروهك هاي تروريستي را هدف قرار داد و تعدادی از آنها را به هلاکت رساند كه در ميان كشته شدگان جسد عبدالله الراضي ابراهيم، حسن مرعي الشريف و قتيبه فهد الفرحان و تعدادي دیگر از تروريستها از اتباع کشورهای مختلف بيگانه شناسايي شدند.

همچنین در درگيري هاي ميان نیروهای مردمی كرد در شمال سوريه با عناصر مسلح تكفيري وابسته به القاعده 17 تن كشته شدند و نيروی دفاع مردمي كردها حین جلوگیری از حمله نيروهاي القاعده وارد درگيري هاي پراكنده اي در اطراف شهرك هاي اصفر نجار و تل حلف شدند كه در اثر آن تعداد بيشتري از اهالي اين مناطق ازخانه های خود آواره شدند.

پربیننده ترین خبرها