جزییات تازه از انفجارهای طرابلس

جزییات تازه از انفجارهای طرابلس
جمعه 1 شهريور 1392 - 20:50

طرابلس (العالم)- نقولا طعمه خبرنگار لبنانی در گفت وگو با شبکه خبری العالم جزییات تازه ای از انفجارهای شهر طرابلس لبنان مطرح کرد.

وی گفت: بنابر اطلاعات به دست آمده، انفجارهای عصر امروز (جمعه) در شهر طرابلس با انفجار اخیر الرویس در ضاحیه جنوبی بیروت و حتی مواد انفجاری به کار رفته در هر دو انفجار مشابه است که نشان می دهد مجری تمام این انفجارها یک گروه می باشد.
وی با بیان این که هدف از انفجارهای لبنان ایجاد فتنه بین سنی و شیعه در این کشور است، افزود: پشت پرده انفجارهای طرابلس همان هایی قرار دارند که در انفجار چند روز قبل ضاحیه در جنوب لبنان دست داشتند.
نقولا با بیان اینکه انفجار اول در برابر مسجد السلام مقابل منزل اشرف ریفی مدیر سابق اداره امنیت داخلی لبنان به وقوع پیوست که به وی آسیب نرسید اما دستکم 10 نفر کشته و شمار زیادی زخمی نیز شدند، تصریح کرد: انفجار دوم، مقابل مسجد الصفوه نزدیک مناطق باب التبانه و الزاهریه صورت گرفت که شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت.
خبرنگار لبنانی یادآور شد: انفجار مسجد السلام ضرورتا به خاطر هدف قرار دادن ریفی نبوده و می تواند با هدف ارسال نوعی پیام باشد چون دو انفجار امروز دو کیلومتر از یکدیگر فاصله داشتند.
نقولا افزود: گفته می شود شیخ سامر الرافعی، رییس جریان سلفی در طرابلس، در زمان انفجار در مسجد التقوی بوده و امامت نماز جماعت را به عهده داشته است، اما خبر موثقی در این باره در دست نیست و هیچ اطلاعی از سرنوشت وی و اینکه آیا او اصلا در مسجد حضور داشته است، در دست نیست. 
وی خاطرنشان کرد که به احتمال زیاد بمب های قوی که باعث انفجارهای مهیب شد، در خودرو جاسازی شده بود و در باره احتمال دیگر یعنی انتحاری بودن این انفجارها نیز اطلاعاتی در دست نیست.
نقولا در ادامه این گفت و گو با تاکید بر این مهم که مقامات لبنانی دچار اختلافات و تشنج شده اند و به نظر می رسد رویدادهای مزبور بزرگتر از آن است که آنان در شرایط اختلاف و تنش کنونی بتوانند با آن مقابله کنند به ویژه که هم اکنون دولت قانونی و قدرتمندی در لبنان وجود ندارد، افزود: نیروهای امنیتی لبنان، ارتش و برخی گروه ها مانند حزب الله نتوانستد با فائق آمدن بر اختلافات و همکاری با یکدیگر شبکه هایی که در چنین انفجارهایی دست داشتند را کشف کنند.
نقولا در پایان یادآورد شد که توانایی دولت لبنان کمتر از توانایی گروه های تروریستی است که دست به چنین اقداماتی می زنند، به همین دلیل تاکنون نتوانسته آنها را کنترل کند و به احتمال زیاد در آینده نیز قدرت کنترل آنان را نخواهد داشت.   
MKH-23-15:48

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها