سناریوی خطرناک شورای همکاری در یمن لو رفت

سناریوی خطرناک شورای همکاری در یمن لو رفت
يکشنبه 3 شهريور 1392 - 12:34

فعال اماراتی اطلاعات خطرناکی درباره سناریوهایی برای سرنگونی انقلاب مردم یمن و بازگرداندن خاندان "علی عبدالله صالح" دیکتاتور مخلوع این کشور به قدرت افشا کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، براساس اطلاعات محرمانه و مهمی که اخیرا افشا شده است، اعضای شورای همکاری خلیج فارس تلاش می کنند با توطئه چینی انقلاب مسالمت آمیز مردم این کشور را که به سرنگونی رژیم علی عبدالله صالح و حزب وی انجامید، دچار شکست نمایند.
یک فعال اماراتی با نام مستعار "طامح" در صفحه "تویتر" خود فاش کرد:  "احمد علی عبدالله صالح" پسر دیکتاتور سابق یمن که به عنوان سفیر این کشور در امارات منصوب شده است، یکی از اعضای تیم به شکست کشاندن انقلاب یمن می باشد؛ و پرونده سرنگون کردن انقلاب جوانان یمن با استفاده از یک سناریوی دقیق را به عهده گرفته است.
طامح خاطرنشان کرد: بارزترین اقداماتی که برای انجام آنها زمینه سازی می شود اقدام برخی از اعضای دستگاه امنیت ملی یمن در زمینه قطع جریان برق، منفجر کردن لوله های انتقال نفت، انجام اقدامات تروریستی در صنعا و نسبت دادن آن به القاعده است.
طامح افزود: تلاش می شود شمار زیادی از شیوخ قبایل جذب شوند و برای قطع راهها، فلج کردن رفت و آمد از استان های مختلف به "صنعا"، حمایت از افراد جنبش مسلح جنوب یمن با هدف ناامن کردن عدن و انجام انفجارهای مختلف علیه بندر عدن و تأسیسات زیربنایی هماهنگی ایجاد شود.
طامح در ادامه به طرح تجزیه یمن از طریق واگذاری استان "البیضاء" و برخی از شهرهای استان "حضرموت" به القاعده و حذف فیزیکی فرماندهان عالی رتبه ارتش اشاره کرد و گفت: در این طرح، استان "حجه" به حوثی ها واگذار خواهد شد و با حمایت از آنها جنگ در منطقه الجوف ادامه خواهد یافت. همچنین تلاش می شود تا جنگ در این منطقه به عنوان نزاع حزب "اصلاح" و "حوثی ها" معرفی شود.
این فعال اماراتی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد تا بسیاری از اقدامات تروریستی به حزب اسلام گرای "اصلاح" نسبت داده شود و این شایعات با استفاده از رسانه های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و با هماهنگی کامل تبلیغ خواهد شد.
طامح افزود: براساس این طرح، فارغ از اینکه بازگشت بندر عدن به آغوش شرکت بین المللی بنادر دبی چه هزینه هایی در پی خواهد داشت این امر عملی خواهد شد؛ حتی اگر در این زمینه نیاز انجام عملیات تروریستی مداوم و پیوسته باشد تا بدین وسیله از پیشرفت این بندر جلوگیری شود.
به نوشته این کاربر اماراتی، در این سناریو همچنین تلاش خواهد شد تا با ترور ژنرال "علی محسن الاحمر"، زمینه برای احمد علی عبدالله صالح و اطرافیان جوانش جهت رسیدن به حکومت، پس از دولت "عبدربه منصور هادی" فراهم شود.
طامح تأکید کرد: برنامه ریزان این طرح، تلاش می کنند تا فعالان رسانه یمن را جذب کرده و آنها را زیر نظر زبده ترین فعالان رسانه عرب و غربی، آموزش دهند تا بتوانند حملات رسانه ای شان را در راستای منافع این گروه عملی نمایند.
این فعال اماراتی در ادامه از تهدید علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع یمن توسط علی محسن الاحمر، مشاور نظامی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور کنونی آن کشور پرده برداشت و نوشت: الاحمر در یک مکالمه تلفنی به صالح گفت که از کلیه اقداماتی که علیه وی انجام می شود اطلاع دارد و در صورتی که از توطئه علیه وی دست برندارد به زودی به زندان خواهد افتاد.
طامح، در پایان خاطرنشان می کند که امارات هزینه های تبلیغات انتخاباتی حزب کنگره مردمی وابسته به علی عبدالله صالح در انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی و شوراها را خواهد پذیرفت و برای دستیابی به این هدف و پیروزی دار و دسته دیکتاتور مخلوع یمن در انتخابات آینده ریاست جمهوری و پارلمانی آن کشور، سه میلیارد دلار اختصاص داده است.

پربیننده ترین خبرها