توجیه رئیس جمهور یمن برای دخالتهای نظامی آمریکا

توجیه رئیس جمهور یمن برای دخالتهای نظامی آمریکا
شنبه 2 شهريور 1392 - 08:26

با وجود اعتراضهای مردم یمن به ادامه حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکا، رئیس جمهور این کشور مدعی شد این حملات در چارچوب همکاری های دو کشور در مبارزه با تروریسم انجام می شود. که سرکرده شاخه القاعده در یمن به "ایمن الظواهری" رهبر تشکیلات بین المللی این سازمان، وعده انجام حملاتی را داده بود که به گفته آنها "چهره تاریخ را تغییر خواهد داد" که این امر، علت اصلی بسته شدن سفارتخانه های غربی در خاورمیانه و شمال افریقا در آغاز ماه جاری بود.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبد ربه منصور هادی" با اشاره به ماجرای بسته شدن سفارتخانه های آمریکا در منطقه پس از شنود مکالمات تلفنی سران القاعده، اظهار داشت: القاعده دو کامیون بمب گذاری شده را که توسط هواپیماهای شناسایی تحت نظر قرار گرفته بودند، برای منفجر کردن اماکن حساسی از جمله بندر "الضبا" در شرق استان حضرموت یمن، آماده کرده بود. اما با رهگیری ارتباطات سران القاعده، عملیات مذکور با شکست مواجه شد.
رئیس جمهور یمن خاطرنشان کرد: عملیات پهپادهای آمریکایی در یمن در چارچوب همکاری های دو کشور در زمینه "مبارزه با تروریسم" قرار می گیرد و با امریکا در زمینه دستیابی به این تکنولوژی مذاکراتی صورت گرفته است.
خبرگزاری یمنی "سبأ"، به نقل از عبدربه منصور هادی نوشت: عملیات این پهپادها بخشی از همکاری دو کشور و براساس نیاز به انجام چنین عملیاتی انجام می شود.

ادعای عبدربه درباره این همکاری ها درحالی است که هزاران یمنی شنبه گذشته در صنعا ادامه حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی و کشتار شهروندان را محکوم کردند.

یمنی های خشمگین در شعارهای خود با انتقاد از آمریکا به علت قتل هموطنان خود توسط هواپیماهای بدون خلبان، تأکید کردند که اکثر قربانیان این حملات از شهروندان عادی و زنان و کودکان هستند .

پربیننده ترین خبرها