تاخير يك روزه در ماموريت سازمان ملل در سوريه

تاخير يك روزه در ماموريت سازمان ملل در سوريه
سه شنبه 5 شهريور 1392 - 21:52

العالم - ماموریت گروه تحقیق سازمان ملل در سوریه به دلیل نگرانی های امنیتی یک روز به تاخیر افتاد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تحقیق سازمان ملل که ماموریت تحقیقات درباره تسلیحات شیمیایی در سوریه را برعهده دارد به دلیل بروز نگرانی های امنیتی با یک روز تاخیر از فردا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه امروز سه شنبه در کنفرانسی خبری، گفت: عناصر مسلح نتوانستند امنیت کارشناسان سازمان ملل را تامین کنند.

"فرحان حق" سخنگوی سازمان ملل نیز تاخیر در ماموریت گروه تحقیق را تایید کرد و اظهار داشت: پس از تیراندازی به کاروان گروه تحقیق سازمان ملل بر اساس ارزیابی جامع امنیتی به این نتیجه رسیدیم که برای بهبود مقدمات و ایمنی کارشناسان بهتر است که ماموریت گروه تحقیق را یک روز به تاخیر بیاندازیم.

دوشنبه گذشته درحالیکه هنوز نخستین روز از ماموریت گروه تحقیق سازمان ملل در سوریه به پایان نرسیده بود که تک تیراندازها در معظمیه شام واقع در حومه دمشق به کاروان سازمان ملل حمله کردند. همچنین در همان روز دو گلوله خمپاره به نزدیکی محل اقامت بازرسان برخورد کرد.

فرحان حق تاکید کرد که گروه تحقیق هنوز تاییدیه ورود به اماکن مورد نیاز را دریافت نکرده است.

پس از حمله به کاروان سازمان ملل در سوریه، بان کی مون دبیر کل این سازمان از همه طرفها خواست برای رهایی مردم سوریه از وضعیت فعلی گذرگاهی امن برای بازرسان فراهم کنند. روز گذشته با وجود حمله به بازرسان، گروه تحقیق وارد محل استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی در حومه دمشق شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها