واکنش اردن به گمانه زنی ها درباره حمله به سوریه

واکنش اردن به گمانه زنی ها درباره حمله به سوریه
سه شنبه 5 شهريور 1392 - 16:59

العالم - یک مقام ارشد دولت اردن تأکید کرد که از خاک این کشور به عنوان سکویی برای حمله به سوریه استفاده نخواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که دومین و آخرین روز نشست فرماندهان ارشد ارتش های غربی و عربی درباره حمله نظامی به سوریه و تاثیر آن بر منطقه در پشت درهای بسته در امان پایتخت اردن برگزار شد، یک مقام ارشد دولت این کشور تاکید کرد که موضع دولت اردن درباره سوریه هیچ تغییری نکرده است و امان اجازه نخواهد داد از خاکش برای حمله به سوریه استفاده شود.

این شخصیت اردنی که خواست نامش فاش نشود در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: به دلیل ماهیت نشست سران ارتش های غربی و عربی، قرار نیست نتیجه آن رسانه ای شود.

"پترا" خبرگزاری دولتی اردن هم گزارش داد، این نشست به دعوت "مشعل محمد الزبان" رئیس ستاد مشترک ارتش اردن و ژنرال "لوید اوستین" فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در خاورمیانه و آسیای مرکزی برگزار شده است.

در این نشست ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و روسای ستاد مشترک ارتش های عربستان سعودی، قطر، ترکیه، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، و کانادا حضور داشتند.

پیش از این نیز نشست های مشابهی در لندن و دوحه نیز برگزار شده بود، اما اقدامات کشورهای غربی و چند کشورعربی در هفته اخیر پس از متهم کردن سوریه به حمله شیمیایی در حومه دمشق باعث شده تا بیشتر از پیش صدای طبل جنگ در منطقه بلندتر از همیشه به گوش برسد.

آمریکا و انگلیس اخیرا اعلام کرده اند ارتش هایشان را برای حمله به سوریه آماده کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها