رئيس شوراي امناي علماي مسلمان در لبنان:

مساله بحرین؛ مساله جهان اسلام است

مساله بحرین؛ مساله جهان اسلام است
چهارشنبه 6 شهريور 1392 - 19:09

بيروت،العالم- رئيس شوراي امناي علماي مسلمان در لبنان گفت مسائل بحرين منحصر به اين كشور است و مشكل بحرين مشكل تمام كشورهاي عربي و اسلامي است.

شيخ احمد الزين در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت مشكل بحرين اختلاف ميان شيعه و سني نيست؛ اما در مصر و چند كشور عربي ديگر شاهد اختلاف ميان احزاب و نيروهاي مذهبي هستيم.
الزين عامل اين اختلافات را وجود يك طرح غربی-اسرائيلي دانست كه مي كوشد با استمرار بي ثباتي و ناآرامي در منطقه، فرصت كافي براي تكميل طرح توسعه طلبانه رژيم صهيونيستي مهيا شود و امريكا هم بتواند به روند خود در چپاول ثروت نفتي و غير نفتي كشورهاي خاورميانه و محكم كردن پايگاه هاي استراتژيكش در مناطق مشرف به درياهاي منطقه ادامه دهد.
رئيس شوراي امناي علماي مسلمان در لبنان افزود: مشكل در بحرين ميان مردم و حكومت است و مسائل مربوط به كشورهاي عربي نيازمند يك  نگرش صحيح علمي است.
وي خاطر نشان كرد ما نياز به يك طرح نوين انساني-اسلامي داريم كه تمام طوايف و مذاهب و احزاب اعم از شيعه و سني و مسيحي و مسلمان را در بر بگيرد تا از اين طريق بتوانيم به پيشرفت امت اسلامي كمك كنيم و تمدن واقعي را كه نگهبان ارزشهاي انساني است به غرب  بياموزيم.
شيخ زين الدين تصريح كرد ما با برادران ديني خود در بحرين و ساير كشورها همراهيم تا نگرش صحيح و مسالمت آميزي را كه باعث رشد امت اسلامي مي شود را گسترش دهيم.
tt-7-15:22

پربیننده ترین خبرها