فراخوان تظاهرات گسترده روز جمعه در بحرین

فراخوان تظاهرات گسترده روز جمعه در بحرین
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 13:54

العالم - گروه های مخالف بحرینی مردم را به مشارکت گسترده در تظاهرات فردا (جمعه) در خیابان البدیع در غرب منامه پایتخت این کشور برای تأکید بر لزوم برقراری دمکراسی و پایان دیکتاتوری فراخواندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این گروه ها باصدور بیانیه ای اعلام کردند که تظاهراتی با عنوان " زمان بردگی سپری شده است " از میدان منطقه کرانه آغاز خواهد شد و به سوی منطقه باربار در غرب منامه ادامه خواهد یافت .

گروه های بحرینی دربیانیه خود با اشاره به اینکه " هدف از برگزاری این تظاهرات تأکید بر تداوم فعالیت های مردمی و لزوم پایان دیکتاتوری است " ، افزودند: مردم باید اداره امور کشورشان را خود به دست بگیرند و هیچ طرفی در این امر دخالت نکند.

با وجود صدور دستور" ممنوعیت تظاهرات در منامه " ، تظاهرات اعتراض آمیز روز چهارشنبه در مرکز منامه برگزار شد و مردم همه روزه برای برگزاری تظاهرات و ادامه مخالفت با رژیم دیکتاتوری برنامه ریزی می کنند.

ده ها تظاهرکننده روز چهارشنبه درمنامه شعار لزوم برقراری دمکراسی سردادند و از مسئولان بحرین به علت جلوگیری از برگزاری تظاهرات انتقاد کردند، درهمین حال نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها  گازاشک آور شلیک کردند.

دیگر مناطق بحرین نیز به درخواست ائتلاف 14 فوریه 2011 شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها