اوباما: هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته ام

اوباما: هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته ام
پنج‌شنبه 7 شهريور 1392 - 09:54

العالم - رئیس جمهوری آمریکا گفت که برای حمله به سوریه هنوز تصمیم نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، باراک اوباما در گفت و گو با شبکه پی بی اس دولت سوریه را متهم کرد که حمله شیمیایی روز چهارشنبه گذشته در حومه دمشق را مرتکب شده است.

اظهارات اوباما در حالی مطرح می شود که روز گذشته مقام های این کشور به همراه انگلیسی ها در پی مخالفت روسیه با بررسی قطعنامه پیشنهادی لندن در شورای امنیت سازمان ملل تهدید کرده بودند که حمله به سوریه نیازی به تایید شورای امنیت ندارد.

روز گذشته انگلیس پیش نویس قطعنامه ای را به اعضای دائم شورای امنیت ارائه داد، اما روسیه با تاکید بر اینکه هنوز ماموریت گروه تحقیق سازمان ملل در سوریه به پایان نرسیده است، اعلام کرد زمان بررسی قطعنامه علیه سوریه در شورای امنیت فرا نرسیده است.

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه روز گذشته به خبرنگاران گفت: هیچ نشانه ای از دست داشتن دولت سوریه در حمله هفته گذشته وجود ندارد و روشن است که تروریست ها این حمله را انجام داده اند. اما نکته خطرناک قضیه این است که آمریکا، انگلیس و فرانسه این جنجال را درست کرده اند و از تروریست های سوری حمایت می کنند و روزی دیگر این دار و دسته همین تسلیحات شیمیایی را به همین روش علیه مردم اروپا به کار خواهند برد.

آمریکا و همپیمانانش در حالی ادعا می کنند که "همه شواهد و مدارک از دست داشتن بشار اسد در حمله شیمیایی حکایت دارد" که تاکنون هیچ گروهی نتوانسته این شواهد و مدارک را ارائه دهد.

روز گذشته دومین روز ماموریت گروه تحقیق سازمان ملل در سوریه به پایان رسید. بازرسان تا روز جمعه ماموریت خود را به اتمام می رسانند و تا روز یکشنبه از سوریه خارج خواهند شد.

جین پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته تاکید کرد که با مخالفت روسیه با اقدام علیه سوریه، هیچ شانسی برای اقدام شورای امنیت وجود ندارد، اما آمریکا به مشورت با همپیمانان و شرکای خود برای پاسخ دادن به سوریه ادامه خواهد داد.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها