تاکید نوری مالکی بر جدیت دولت در مبارزه با تروریسم

تاکید نوری مالکی بر جدیت دولت در مبارزه با تروریسم
جمعه 8 شهريور 1392 - 12:24

العالم - نخست وزیر عراق تاکید کرد هیچگونه مسامحه ای در تعامل با کسانی که احیانا" در جریان اجرای عملیات نظامی در عراق مرتکب اشتباه شوند ، وجود نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی دربیانیه ای که پس از دیدار او با روسای عشایر و ریش سفیدان مناطق اطراف بغداد صادرکرد، افزود : درصورتیکه اشتباهی فردی و یا گروهی درجریان عملیات نظامی در مقابله با تروریست ها روی دهد ، با عاملان اشتباه مسامحه نخواهد شد بلکه برای جلوگیری از تکرار این اشتباه ها ، عاملان آن باید محاسبه و بازخواست شوند.

مالکی همچنین تنش های موجود درعراق را ناشی از اقدامات طایفه گری برخی از سیاستمداران دانست و بابیان اینکه مسئولیت حمایت از کشور در برابر خطر تروریسم و نیز چالش های موجود ، وظیفه همگان است ، از شهروندان کشورش خواست که برای مقابله با تروریست ها و جنایتکاران با نیروهای امنیتی اعم ازارتش و پلیس همکاری کنند.

نخست وزیر عراق همچنین خواستار پرهیز از لحن طایفه ای و تنش زا در کشور شد و گفت سلاح تنها در دست دولت هست و با هر طرفی که به جز دولت درخارج از چارچوب قانون سلاح به دست بگیرد ،
به شدت برخورد خواهد شد.

نوری مالکی با بیان اینکه عراق کشوری با تاریخ و تمدن معروف و اصیل است ، گفت این کشور نمی تواند آلت دست کسانی باشد که خواهان دخالت درامور این کشور و فتنه انگیزی درآن هستند.

نخست وزیر عراق از همه عراقی ها و درصدر آن سیاستمداران خواست که با تقویت وحدت ملی و کنارگذاشتن اختلافات طایفه ای ، منافع عمومی کشور را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند تا از خطرها درامان بمانند و به حفظ حاکمیت ملی کمک نمایند.

فرماندهی عمليات بغداد اوایل ماه جاری اعلام کرد که نوری مالکی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به نیروهای امنیتی دستور داده است که عملیات یورش و بازرسی را در مناطق اطراف بغداد اجرا کنند و پس از آن ، فرماندهی عملیات بغداد با همکاری نیروهای وزارت دفاع عملیات موسوم به "انتقام از خون شهدا"را آغاز کردند.

این عملیات در پی فرار صدها زندانی از زندان های التاجی و ابوغریب در بیست و یکم ژوئیه گذشته و تشدید حملات با خودروهای بمب گذاری آغاز شد که دهها عراقی قربانی این حملات شدند.

از سوی دیگر نوری مالکی درباره وضعیت سوریه نیزاظهار نگرانی کرد و گفت آنچه که در سوریه جریان دارد ، امنیت عراق و منطقه را تهدید می کند.

نخست وزیر عراق دیروز (پنج شنبه) نگرانی عراق را از پیامدهای خطرناک حمله نظامی به سوریه به آمریکا ابلاغ کرد و گفت عراق همواره خواهان حل بحران سوریه از راه سیاسی بوده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها