هشدار رهبر مخالف اردوغان به دخالت در سوریه

هشدار رهبر مخالف اردوغان به دخالت در سوریه
جمعه 8 شهريور 1392 - 15:58

احزاب مختلف ترکیه در مخالفت با جنگ افروزی سران حزب عدالت و توسعه علیه دولت و ملت سوریه، می گویند علیه این ماجراجویی ساکت نخواهند نشست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در همین رابطه كمال قليچدار اوغلو رهبر حزب مخالف جمهوريخواه خلق تركيه با عنوان اينكه جنگ خون و اشك چشم است، افزود: وظيفه داريم شعار جنگ نمي خواهيم سر بدهيم .
وي با انتقاد از تحولات در منطقه و تلاش هاي امپرياليست ها براي جنگ افروزي در سوريه گفت: ما وظيفه داريم كه در هر كجاي دنيا كه بوده باشيم عليه جنگ شعار بدهيم.
قليچدار اوغلو افزود: شعار ما بايد شعار صلح در وطن و صلح در جهان باشد چراكه جنگ به غير از خون و اشك چشم فايده اي به هيچ كشوري نخواهد داشت.

مردم ترکیه در اعتراض به رفتارهای جنگ طلبانه دولت اردوغان، دست به اعتراضات گسترده ای زده اند و خواستار عدم مداخله کشورشان در قتل عام مردم سوریه شده اند.

قلیچدار اوغلو در ادامه گفت: سياست هاي جنگ طلبانه امپرياليست ها در ۱۰ سال گذشته در جهان موجب كشته شدن ۲ ميليون كودك شده است، يك ميليون كودك يتيم شدند، شش ميليون كودك معلول شدند، ۱۲ميليون كودك بي خانمان شدند.
رهبر حزب مخالف تركيه تاكيد كرد كه اگر هم تنها همين ضررهاي جنگ را توجه داشته باشيم، براي اينكه چنين حوادثي در جهان تكرار نشود بايد در هر كجاي دنيا كه بوده باشيم بايد شعار جنگ نمي خواهيم سر بدهيم.

گفتنی است ترکیه یکی از کشورهای اصلی بحران ساز و حامی گروه های تروریستی به خصوص تشکیلات نظامی اخوان المسلمین در سوریه به شمار می رود و نظامیان این کشور نیز بارها در سوریه توسط یگان های اطلاعاتی این کشور دستگیر شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها