درگیری ها در مصر پنج کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت

درگیری ها در مصر پنج کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت
جمعه 8 شهريور 1392 - 19:43

در درگیری های امروز جمعه میان طرفداران اخوان المسلمین با مخالفان مرسی و همچنین نیروهای امنیتی در مناطق مختلف این کشور دستکم پنج نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رسانه های مصر، مردم این کشور در مناطق مختلف در قالب طرفداران و مخالفان محمد مرسی و اخوان المسلمین با هم درگیر شدند که طی این درگیری ها علاوه بر یک افسر پلیس که به دست افراد ناشناس کشته شد، چهار شهروند دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی مصر در آستانه فراخوان طرفداران محمد مرسی برای برگزاری تظاهرات در همه استانهای این کشور به حالت آماده باش درآمدنده بودند اما این آمادگی نیز نتوانست مانع از تجمع طرفداران مرسی در خیابان های قاهره و درگیری آن با ساکنان محلات مختلف پایتخت شود.

در درگیری طرفداران جماعت اخوان المسلمین مصر مخالفان آنها در شهر طنطای مصر چند نفر زخمی شدند. در درگیری میان طرفداران جماعت اخوان المسلمین مصر و طرفداران دولت این کشور در شهر پورت سعید مصر یک نفر کشته و بیست و دو نفر دیگر زخمی شدند.

درگیری ها علاوه بر قاهره در شهرهای بزرگ مصر امروز به شکل های مختلف ادامه داشت و نیروهای امنیتی تلاش کردند تا مانع از برگزاری هر گونه تجمع توسط طرفداران اخوان شوند. در اسیوط، المنصوره، اسکندریه، الشرقیه، الجیزه و سایر مراکز استان های مصر شاهد درگیری های پراکنده ای میان طرفداران اخوان و مردم و نیروهای دولتی بود.

در این میان وزارت کشور مصر در مورد استفاده گروه های ترور از لباس نظامیان به منظور خرابکاری هشدار داد و خواستار حفظ هشیاری آنها شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها