ناتو موضع خود را درباره حمله به سوریه اعلام کرد

ناتو موضع خود را درباره حمله به سوریه اعلام کرد
شنبه 9 شهريور 1392 - 08:33

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی حضور مستقیم ناتو در اقدام نظامی ضد سوریه را بعید دانست.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "آندرس فوگ راسموسن" تأکید کرد که ناتو نقشی را در واکنش بین المللی به سوریه ندارد.
وی با این حال با تأیید ادعاهای مطرح شده ضد سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تکرار این مسأله، باید به صورت بین المللی به آن پاسخ داد.
راسموسن برای توجیه موافقت خود با اقدام نظامی ضد سوریه، ادعا کرد که هیچ شکی ندارد نظام سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
همزمان با ورود بازرسان سازمان ملل متحد به سوریه، حامیان گروه های مسلح با هماهنگی رسانه های وابسته خبرهایی را در خصوص حمله شیمیایی نزدیک دمشق منتشر کردند.
درحالیکه هنوز هیچ گزارشی از سوی بازرسان سازمان ملل درمورد این ادعاها منتشر نشده و بازرسان نیز با موافقت دولت سوریه از منطقه مورد ادعا بازدید کرده اند، کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها حملات رسانه ای و فشارهای سیاسی گسترده ای را به هدف تحریک افکار عمومی برای اقدام نظامی گسترده علیه سوریه آغاز کرده اند.
به عقیده ناظران، با توجه به اینکه مخالفان مسلح با وجود پشتیبانی گسترده مالی، لجستیکی و تسلیحاتی نتوانسته اند نظام سوریه را به دلیل حمایتهای مردمی و ارتش از این نظام سرنگون کنند، اکنون غرب در تدارک بهانه ای برای حمله به سوریه است؛ ماجرایی که یاد آور بهانه تراشی های قبلی برای حمله به عراق است؛ جنگی که به بهانه نابود کردن سلاح کشتار جمعی در عراق آغاز شد و سرانجام چند سال بعد از لشکر کشی به این کشور و کشتار شمار بسیاری از مردم اعلام شد که گزارشها در خصوص این سلاح اشتباه بود.

پربیننده ترین خبرها