ناتوانی آمریکا در توجیه حمله به سوریه

ناتوانی آمریکا در توجیه حمله به سوریه
شنبه 9 شهريور 1392 - 14:19

العالم، بیروت - تحولات اخیر باعث شده تا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به دنبال راهی آبرومندانه برای خروج از بحران سوریه باشد.

" رفعت بدوی " مشاور و پژوهشگر سیاسی لبنانی روز شنبه به شبکه خبری العالم گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای حمله به سوریه کاملا سر در گم و آشفته است. ناکامی در توجیه قانونی حمله و مخالفت کشورها و اعتراضات مردمی باعث شده تا آمریکا از حمله به سوریه به صورت آشکاری عقب نشینی کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید احتمال حمله به سوریه را منتفی بدانیم و بگوییم حمله به سوریه کاملا از دستور کار خارج شده است، گفت: آمریکا می گوید در صدد تغییر دادن نظام سوریه نیست و این حمله محدود خواهد بود و به بخشی از جنگ داخلی سوریه تبدیل نخواهد شد.اما واشنگتن از یک سال ونیم پیش خواستار سرنگونی نظام بشار اسد شده و با اتخاذ موضعی بازگشت ناپذیر، خود را به تنگنا انداخته است.

بدوی با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص مخالفت مردم در نقاط مختلف دنیا با حمله به سوریه، تاکید کرد: آمریکا به دنبال یافتن راهی برای حفظ آبروی خود در برابر افکارعمومی و هم پیمانانش در کشورهای حوزه خلیج فارس است.

رفعت بدوی برخی از کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس مانند عربستان و قطر را حامی جنگ سوریه دانست و گفت: این حمله فقط به نفع رژیم صهیونیستی و طرفهای جنگ طلب در کشورهای عربی است.

30-23:36

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها