واکنش یمنی ها به تهدید آمریکا برای حمله به سوریه

شنبه 9 شهريور 1392 - 15:47

العالم، صعده - هزاران نفر از مردم یمن در اعتراض به تهدید امریکا علیه سوریه در تظاهراتی گسترده بر حمایت از این کشور در مبارزه با استکبار جهانی تاکید کردند.

خبرنگار شبکه العالم از صعده (شمال یمن) گزارش داد؛ تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه، خشم مردم یمن را بر انگیخته است و هزاران تن از مردم صعده در شمال این کشور در تظاهراتی با عنوان "حمایت از مردم و دولت سوریه " شرکت کردند.

معترضان یمنی همچنین حمایت عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آمریکا برای حمله به سوریه را محکوم کردند.

یمنی ها می گویند آمریکا با متهم کردن سوریه به حمله شیمیایی علیه مردم کشورش، تسلیحات شیمیایی را دستاویزی برای حمله به سوریه همانند سناریوی جنگ عراق قرار داده است.

" صالح الصماد " از رهبران انصارالله و از فرماندهان ارشد جنبش حوثی در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: آمریکا برای اشغال عراق از عنوان تسلیحات کشتار جمعی استفاده کرد و وحشیانه ترین جنایات را در عراق رقم زد.

وی افزود: در حال حاضر آمریکا تسلیحات شیمیایی را بهانه ای برای حمله به سوریه و ضربه زدن به محور مقاومت قرار داده است.

شورای ائتلاف قبایل یمن که با صدور بیانیه ای مردم، قبائل، علما و فرهیختگان این کشور را به حمایت از مردم، دولت و ارتش سوریه فراخوانده بود، از مخالفان سوری خواست از طریق راهکار سیاسی مسالمت آمیز به این بحران پایان دهند.

"شیخ حسین قطابری" نماینده شورای ائتلاف قبایل یمن به خبرنگار العالم گفت: این شورا از همه افراد شریف و آزاده قبایل، علما، افراد فرهیخته و همه سازمانهای جامعه مدنی می خواهد در برابر تهدیدات آمریکا و کشورهای غربی ضد سوریه مقاومت کنند.

در پایان این تظاهرات انقلابیون یمنی با خواندن بیانیه ای مواضع توهین آمیز اتحادیه عرب و برخی رژیم های عربی در حمایت از حمله نظامی غرب به کشورهای اسلامی را محکوم کردند.

"صلاح الهاشمی" یکی از رهبران جنبش انصارالله ( شاخه سیاسی جنبش حوثی ) به خبرنگار العالم، گفت: مواضع ذلت بار برخی رژیم های عربی مزدور و همچنین اتحادیه عرب را در قبال سوریه که نشان دهنده مزدوری و وابستگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی است، محکوم می کنیم.

معترضان یمنی بر حمایت از مردم و دولت سوریه در برابر تهدیدات غرب تاکید کردند.


31-00:02

پربیننده ترین خبرها